Gå til innhold

Lesernes egne favorittmobiler

Anbefalte innlegg

Tenkte vi Amobil lesere og forumbrukere kunne lage våre egne lister med våre favorittmobiler.

Det er morsomt å se hva forskjellige folk mener, så gjerne skriv en kort (eller lang) begrunnelse hvorfor akkurat den telefonen er på lista.

Tror det er mange her inne på forumet som har prøvd en fin mengde telefoner så dette skal bli spennende, kanskje vi får mange gjengangere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nokia 3210

post-87381-1200836792_thumb.jpg

Den eneste telefonen jeg aldri har hatt på service (med unntak av den nåværende 2mnd gamle N82) og den telefonen jeg plukker frem fra skuffen når de nye telefonene til 4000+ kr må på service. Har byttet batteri i den en gang siden tidlig 2001 og måtte skru den fra hverandre og montere den på en ny mainframe når jeg knuste den i en recliner i 2003 (den funket, den bare så ikke så veldig bra ut kan man si).

En av få telefoner jeg har hatt som har vært gjennomgående solid og vært like knirkefri og strøken den dagen jeg pensjonerte den som den dagen jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar

Nokia 8810

post-123476-1200842950_thumb.jpg

Fy flate for en lekker telefon! Den hadde ikke antenne en gang. Da den kom på markedet ble de første eksemplarene solgt for over 10 000kr. Det eneste den fikk trekk for i tester var pris og mangel på Dual Band.

Den hadde infrarød overføring, innebygd modem, vibrasjon, kalender og tre spill.

Men det viktigste med denne telefonen var ikke funksjonene men utseendet. Den var ganske enkelt helt nydelig å tiltrakk seg øyeblikkelig oppmerksomhet hvor den enn ble dratt opp av lommen. En av de vakreste telefonene noen sinne.

Nokia 6150

post-123476-1200843026_thumb.jpg

Dette var Nokia´s første dual band telefon. Den hadde ett tiltalende design og var utrustet med det som på den tiden var nyeste teknologi. Skulle man ha en jobb-telefon kom man ikke utenom Nokia 6150.

Nokia 5110

post-123476-1200843098_thumb.jpg

Enkelt fortalt var 5110 ekstremt kul. Man kunne skifte deksler, noe som gjorde at Nokia henvendte seg til ungdom med 5110. Den var utrolig bra bygd å tålte en real omgang juling. Har selv faktisk badet med en 5110 i lomma, da jeg kom hjem havnet den på badflisene og alt var i orden da den var tørket (utrolig men sant).

Nokia 9000 Communicator

post-123476-1200843188_thumb.jpg

Den var stor og tung, men dette var det nærmeste man kom en kombinasjon av data og telefon i 1998. Fullt QWERTY tastatur og til da uante muligheter gjorde dette til den ultimate arbeids/proff telefon totalt uten konkurenter.

Nokia 7110

post-123476-1200843264_thumb.jpg

7110 var laget for WAP surfing.

Den hadde nedskyvbart deksel som gled ned ved å trykke på en knapp. Den store skjermen og spenstige grønnfargen gjorde at man kjente igjen 7110 på lang avstand. Den var hypet noe vannvittig, noe som ikke er så rert med tanke på at dette var Nokia`s første WAP dedikerte telefon.

Nokia 8210

post-123476-1200843344_thumb.jpg

Dette var en utrolig vakker telefon, den hadde utskiftbare deksel og var verdens letteste telefon da den ble lansert. Da den ble lansert kjørte Nokia en massiv reklame kampanje, noe som resulterte i at mange punget ut for denne lille lekker bisken.

Motorola StarTAC (70, 80 og 130)

post-123476-1200843463.jpg

Så man mye film på 90-tallet har man garantert sett Motorolas designtelefon StarTAC.

Dette var den første telefonen på markedet av sitt designslag, å her var Motorola virkelig tidlig ute å satt standarden.

Da StarTAC 130 kom på markedet var den verdens minste GSM telefon å veide bare 96 gram. StarTAC ble like mye ett ikon innen mobiltelefoni som Levis jeans var. Dette er nok den kuleste telefonen jeg har hatt, å vil ha en ny moderne med dagens teknologi.

Motorola cd920/930

post-123476-1200843603_thumb.jpg

Denne telefonen hadde så si alt en telefon på den tiden kunne ha.

Det som gjorde denne telefonen ultimat var muligheten for opptak av tale.

Den hadde stor fin skjerm, tidsriktig design og en utrolig god byggekvalitet.

Den var en proff design-telefon som gav mye teknologi for pengene.

Telefonen gjorde også rent bord i testene den deltok i.

Ericsson GF768

post-123476-1200843716_thumb.jpg

Men fresh`e farger, hendig størrelse og pent design henvendte Ericsson seg til unge aktive mennesker med GF768. Jeg husker godt hvordan man satt å sikklet etter GF768 da den kom på markedet, å hvordan alle andre sikklet etter den da man hadde anskaffet den.

Det eneste minuset var det knøttlille displayet som gjorde det tungvint å skrive SMS, men det var prisen å betale for en av markedets kuleste telefoner.

Ericsson R320s

post-123476-1200843875.jpg

Den var syltynn, hadde stort display og WAP.

R320 var den ultimate profftelefon med ett lekkert design og rene linjer.

Det er ikke lett å forklare men den virket ganske enkelt perfekt.

Ericsson T28s

post-123476-1200843980_thumb.jpg

Den var liten, tynn, lekker og med en TV reklame (bokstaveligtalt) out of this world.

Må ha faktoren denne telefonen gav kan ikke beskrives perfekt med ord.

Skulle man åpne flip`en trykket man bare på en knapp å telefonen åpnet seg.

Ericsson T68

post-123476-1200844059_thumb.jpg

Da T68 kom på markedet skjedde det noe med verden.

Ericsson hadde utstyrt T68 med stor 256 fagers skjerm, tripple band, joystick, bluetooth og alt annet man kunne tilby på denne tiden.

T68 gjorde dessuten rent bord i alle tester.

Alcatel Pocket

post-123476-1200844159_thumb.jpg

Pocket var en telefon i øverste klasse. Den var liten, hadde gode taster, innebygd dataløsning, god lyd og noe som het Wireless Applications Protocol.

Ja den hadde WAP, ikke bare hadde den det det var faktisk den første telefonen på markedet med WAP (den kom så tidlig med WAP at man i Norge ikke kunne benytte det). Den hadde stor skjerm og fint design.

Philips Genie

post-123476-1200844264_thumb.jpg

Da Genie kom på markedet var det den minste å letteste man fikk kjøpe.

Til tross for størrelsen og den lave vekten hadde den alle fasiliteter man kunne forvente av en proff telefon på den tiden. Den hadde grafisk display og gode menyer. Den store nyheten var derimot talestyring for intill ti nummer. At telefonen atpåtil så lekker ut gav denne telefonen høy må ha faktor. Eneste minus var at telefonen avgav varme til øret (noe Philips hevdet var ufarlig å oppsto pga. utgangssenderen).

Sony CMD-Z1

post-123476-1200844348_thumb.jpg

CMD-Z1 var en tung, robust, liten proff telefon med stort grafisk display og oversiktlige menyer. Den hadde JogDial for enkel navigering og utslagbar mikrofon.

Dette var en lekker liten sak som tiltrakk seg mengder med oppmerksomhet.

Siemens SL10

post-123476-1200844442_thumb.jpg

Dette var merkedets første slider, å dette så unektelig lekkert ut.

Den hadde fargeskjerm, var liten og lett og hadde infrarød overføring.

SL10 var en ralativt dyr telefon med en utsalspris på 5000 kroner, men du verden hvor lekker den var.

Siemens S40

post-123476-1200844507_thumb.jpg

Med S40 viste Siemens verden tysk industri design i verdensklasse.

Telefonen var riktig lekker med blått display-lys og kanskje tidenes nydeligste taster.

Av nevneverdige fuksjoner er det verdt å nevne T9, dette gjorde SMS skriving til en drøm på det store lettleste displayet.

Siemens SL45

post-123476-1200844601_thumb.jpg

SL45 var en teknologibombe som tok verden med storm.

Man kunne benytte minnekort, bruke den som mp3 spiller, briefe med lekkert design, bruke den til stoppeklokke etc. ..

SL45 er nok den telefonen som har overrasket verden mest og blir stående friskt i minnet som en målestokk for alle andre produsenter.

Samsung M100

post-123476-1200844742_thumb.jpg

Dette var markedets første telefon med MP3 spiller.

Den hadde 32 mb innebygd minne for musikk, noe som satt begrensninger men det var fortsatt ett langt steg i riktig retning.

Samsung E700

post-123476-1200844813_thumb.jpg

Her gjorde Samsung alt riktig. E700 var en liten telefon med fantastisk design. Det grense-spengende var displayet som var utrolig klart med god oppløsning. Samsung hadde til og med utstyrt E700 med ett godt kamera.

LG KE850 Prada

post-123476-1200845027_thumb.jpg

Den startet en trend!

Vi hadde tidligere sett telefoner med design hus navn på, men KE850 var designet av Prada. Resultatet var utrolig vellykket, Prada Phone er faktisk grise lekker.

Dette er etter min mening den nydeligste telefonen noen sinne designet, det står det respekt av.

Apple iPhone

post-123476-1200845107_thumb.jpg

Ingen liste uten iPhone.

Apple viste med iPhone hvilke muligheter man egentlig har, multi touch er en fryd. Bruker vennligheten overgår alt annet og bygge kvaliteten er upåklagelig.

Sony Ericsson S700

post-123476-1200850985_thumb.jpg

Eksepsjonelt bra på skjerm og kamera.

Kameraet var det beste på markedet da S700 ble lansert, noe som også i stor grad gjeldt skjermen.

S700 er stor og klumpete, men kunne du leve med det sto du igjen med en drøm av en telefon. Her satt Sony Ericsson standarden: kamera i mobilen er fremtiden.

post-123476-1200843466.jpg

Endret av mobifil
Lenke til kommentar

2888_2.jpeg

Nokia 1611, en av de mer stabile og "murstein" mobilene.

Man kunne til og med sende SMS meldinger med store bokstaver :roll:

http://www.mobile-review.com/phonemodels/n...a-1611-en.shtml

Ellers må det bli Sony Ericsson P1i som jeg er eier av og bruker i dag.

sonyp1l_narrowweb__300x374,0.jpg

Min første SmartPhone og må si at jeg er veldig imponert over løsningen SE har valgt for fulltastatur, man kan skrive kjapt og enkelt uten å måtte skyve frem noe dritt osv. :)

Lenke til kommentar

Nokia 3310

nokia-3310.jpg

Dette var min aller første mobiltelefon. Det er helt vanvittig hva den tålte av juling. Den fallt ned utallig trapper, har badet opptil flere ganger og fallt i bakken og åpnet flere ølkorker enn jeg har tall på. Den tok alt med bravur, og på tross av noen riper fungerte den plettfritt de årene jeg hadde den.

Nokia 6310(i)

nokia_6310.jpg

Jeg hadde både den orginale 6310 samt 'i' utgaven, og det er fortsatt en av mine absolutte favorittmobiler. Den hadde en hinsides batteritid og var helt fantastisk god på det jeg faktisk bruker mobilen min mest til; ringe og sende tekstmeldinger.

Lenke til kommentar

Er godt fornøyd med noen av valgene mine opp gjennom årene:

Nokia 3330:

3330.jpg

Snake! :love:

Samsung SGH-E700

samsung-e700.jpg

Første designtelefonen jeg hadde. Utrolig pen og god telefon, samtidig som den hadde bra kamera for sin tid :)

LG KE850 Prada

11226_3.jpg

Er igrunn ikke så veldig fornøyd med den, men den er snasen å se på :tease:

Ellers så er følgende mine favs:

Nokia 3210

20070928Nokia_3210.jpg

Når pappa kjøpte den var den mitt første møte med Snake :wee:

Sony Ericsson T68i

sony_ericsson_t68i.jpg

Tidenes peneste telefon!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...