Explorer Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Hei Bygde sammen ny PC for omtrent en uke siden, her brukte jeg en Mist 500W rev. 3 som jeg kjøpte i høst (men som ikke har vært i bruk før nå). Hele maskinen ble satt sammen for å være så stillegående som mulig, problemet merket jeg da jeg startet alt sammen, at det kom en stygg lyd fra strømforsyningen. Min første tanke var at selve strømforsyningen har problemer, da lyden mest kan beskrives som en transformator som brenner, men etter hvert har jeg nå fått bekreftet at det er viften. Skal dette være slik? Det er absolutt ikke mye lyd fra den, og selv eksterndiskene jeg har stående bråker mer, men det er nok til at når jeg ikke spiller musikk, eller lager noe bråk selv så høres lyden. Om det er slik det skal være så tror jeg nok det blir viftebytte til en Noctua-vifte istede, de er jeg ihvertfall helt sikker på er stille. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Jeg aner ikke hvordan "en transformator som brenner" skal høres ut. Men siden du nevner viften, sjekk om lyden forsvinner hvis du løsner festeskruene. Har vært ute for at gitteret over viften blir bøyd inn når skruene strammes til, pga braketten som PSU står på. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Knitring/gnistring kan vel kanskje lyden beskrives som, men som sagt så er den veldig svak. Såpass svak at jeg tviler sterkt på at det er noe som fsiskt tar borti viften, men skal prøve å ta ut forsyningen å se på den. Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) har denne psu selv og syntes den er meget stillegående til å være en strømforsyning, så jeg syntes det hørtes merkelig ut... noe som ikke helt stemmer Edit; leif Endret 19. januar 2008 av Cryflopp Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Jeg synes og det høres ut som noe ikke stemmer. Den eneste støyen jeg hører fra min eldre (er ikke sikker på rev.) Mist 500W er vindsus fra vifta (Som er alt for høy etter min mening). Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Ok, kan nå bare si at problemet er litt mer enn viften, viften er faktisk uskyldig.. Prøvde nå å lirke forsyningen litt ut så jeg fikk mulighet for å stoppe viften, og lyden er der like mye. Virker som om noe ikke sitter helt fast inni forsyningen eller noe, men tror bare det får være. Gidder ikke å åpne den, og gidder ikke å klage for å få den byttet. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Da er det nok bare en normal 'spolelyd'. Slikt finner man i mye forskjellig elektronisk utstyr, har vært diskutert her på forumet mange ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå