Gå til innhold

Mist 500W bråker..?

Anbefalte innlegg

Hei

Bygde sammen ny PC for omtrent en uke siden, her brukte jeg en Mist 500W rev. 3 som jeg kjøpte i høst (men som ikke har vært i bruk før nå). Hele maskinen ble satt sammen for å være så stillegående som mulig, problemet merket jeg da jeg startet alt sammen, at det kom en stygg lyd fra strømforsyningen. Min første tanke var at selve strømforsyningen har problemer, da lyden mest kan beskrives som en transformator som brenner, men etter hvert har jeg nå fått bekreftet at det er viften.

Skal dette være slik?

Det er absolutt ikke mye lyd fra den, og selv eksterndiskene jeg har stående bråker mer, men det er nok til at når jeg ikke spiller musikk, eller lager noe bråk selv så høres lyden.

Om det er slik det skal være så tror jeg nok det blir viftebytte til en Noctua-vifte istede, de er jeg ihvertfall helt sikker på er stille. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg aner ikke hvordan "en transformator som brenner" skal høres ut.

Men siden du nevner viften, sjekk om lyden forsvinner hvis du løsner festeskruene. Har vært ute for at gitteret over viften blir bøyd inn når skruene strammes til, pga braketten som PSU står på.

Lenke til kommentar

Ok, kan nå bare si at problemet er litt mer enn viften, viften er faktisk uskyldig..

Prøvde nå å lirke forsyningen litt ut så jeg fikk mulighet for å stoppe viften, og lyden er der like mye.

Virker som om noe ikke sitter helt fast inni forsyningen eller noe, men tror bare det får være. Gidder ikke å åpne den, og gidder ikke å klage for å få den byttet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...