reppysølv Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Skal ha lan i kveld. Vi blir tilsammens 6. Men på ruteren min er det bare plass til 4 kabler. Det jeg lurte på var om det går ann å bruke en ruter koblet til min ruter. Da blir det 7 porter ledige, ikke sant? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Du kan bruke en annen ruter koblet til din ja. Pass på at den videreformidler IPer den får fra den første Lenke til kommentar
reppysølv Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Du kan bruke en annen ruter koblet til din ja. Pass på at den videreformidler IPer den får fra den første ok, takk for svar:) Får håpe det går bra Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Bruk heller en 5- eller 8-ports switch i stedet for en ekstra router. To sammenkoblede routere vil gi to separerte nettverk, som kan gi problemer i en del nettverksspill. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Bruk heller en 5- eller 8-ports switch i stedet for en ekstra router. To sammenkoblede routere vil gi to separerte nettverk, som kan gi problemer i en del nettverksspill. Kan vel deaktivere DHCP, og få den ene til å ikke gi ut IPer? Har i hvertfall gjort det på min trådløse linksys-router, den sender videre iper fra routeren. Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Kan vel deaktivere DHCP, og få den ene til å ikke gi ut IPer?Har i hvertfall gjort det på min trådløse linksys-router, den sender videre iper fra routeren. Dersom man husker å deaktivere DHCP-server på en av routerne og koble dem sammen via LAN-portene, går det jo greit. Men uansett er det enklere med switch, da er det bare "plug and play" uten å deaktivere noe DHCP først og aktivere igjen etterpå Lenke til kommentar
564215 Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Bruk heller en 5- eller 8-ports switch i stedet for en ekstra router. To sammenkoblede routere vil gi to separerte nettverk, som kan gi problemer i en del nettverksspill. Kan vel deaktivere DHCP, og få den ene til å ikke gi ut IPer? Har i hvertfall gjort det på min trådløse linksys-router, den sender videre iper fra routeren. Hvordan gjør man det? Liten guide kanskje? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Er vel litt forskjellig fra router til router. Hvis det går på den aktuelle routeren finner man vel det enkelt igjen i configen et sted Lenke til kommentar
564215 Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Er vel litt forskjellig fra router til router. Hvis det går på den aktuelle routeren finner man vel det enkelt igjen i configen et sted OK.. Da vet jeg hva du mener.. Ikke noe hokus pokus liksom.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå