Gå til innhold

Kan jeg "konvertere" fra Vista x64 til x32?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg bruker Vista x64, men er ikke spesielt fornøyd med det. Hvis jeg kjøper en 32-bit-versjon av Vista, kan jeg da "konvertere" uten å måtte formatere og installere Windows Vista på nytt?

Du må nok installere alt på nytt, finnes ingen konvertering mellom 64-bit og 32-bit og omvendt.

Lenke til kommentar

For min del var faktisk x64 utgaven av Vista løsningen på alle problemene jeg hadde med OSet. Med 32-bits utgaven av Vista gikk ting sørpe tregt og systemet hadde en lite hyggelige uvane med å fryse et par ganger i døgnet. Alt dette forsvant med 64-bit, alt flyter bra og jeg har ikke startet opp XP på snart et halvt år. Poenget mitt er at selv om Vista x64 ikke fungerer for deg, er det ikke et dårlig OS. Hvis du eventuelt sier litt om hva slagt problemer du har hatt med Vista kan vi prøve å stadfeste hvor problemet ligger og prøve å få løst det.

Lenke til kommentar

Jeg orker ikke gå i detalj, men det er først og fremst problemer med drivere, og det at jeg ikke får installert og spilt enkelte eldre spill.

Jeg kjøpte Vista x64 fordi jeg hadde ny maskinvare som støttet det, og jeg tenkte (trodde) jeg skulle være fremtidsrettet.

Lenke til kommentar

Det er fremtidsrettet, det er jo det du har skissert som hele problemet ditt.. dårlig støtte for eldre spill...

Selv applauderer jeg MS for endelig å ha tatt ett lite oppgjør med arkaisk programvarestøtte som strengt tatt ikke hører hjemme i 2008. Det er ett lite populært trekk, men noen må gjøre de for å drive utviklingen fremmover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...