remian Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Er det noen her som har testet såkalt "Fildeling for bedrifter"? Noen erfaringer? Tenkte på f. eks elager.no, hvor man kan dele filer til ansatte osv. -Remian Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Vet ikke helt om det er det du er ute etter, men vi har brukt projectplace.com en del på jobb. Det er en online lagringsplass for filer, men klikk-og-dra-funksjonalitet, versjonshåndtering, integrasjon med office-pakken (lagring tilbake til nett) med mer. Jeg synes det funker greit, selv om hastigheten (responsen) på siden kunne vært bedre, og opp- og nedlastingshastigheten av og til svinger litt. Den har også rimelig grei funksjonalitet for rettighets- og tilgangsstyring. Lenke til kommentar
remian Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Takk for fint svar Det hørtes veldig praktisk ut. Men kan du legge inn hva som helst av filer? Elager.no er vel mer beregnet for distribuering til mange på en gang, så det er vel noe litt annet.. Lurer på om noen har testet elager.no? Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Du kan legge inn hva som helst slags filtyper ja. Poenget er at mange brukere (alle du gir rettigheter til) kan få tilgang til filene, laste de ned, endre dem osv. Med versjonshåndtering kan du lett rulle filen tilbake til en tidligere versjon hvis noen driter på draget. Leste litt om elager.no, det virker som om det er mye det samme, men den virker kanskje noe enklere (og dermed antageligvis rimeligere....). Lenke til kommentar
remian Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Takk for raskt svar. Jeg vurderer å teste det ut, virker enkelt og greit, uten for mye "hassle", liksom... Jeg er egentlig bare på jakt etter et enkelt sted å legge ut timelistene og skiftplanene til kollegaer, uten å måtte sende dem på mail til alle og enhver eller skrive ut... Men hva koster det på det stedet dere bruker? Elager.no koster visst 99,- i mnd i følge sidene. Noen andre som har prøvd elager.no? Endret 29. januar 2008 av remian Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) har vært med på ett testprosjekt med office groove. om dere allerede har office pakken i bedriften, så vil jeg anbefale å ta en nærmere titt på dette konseptet fra Microsoft. Det virket veldig bra. Testet det også over shabby dsl linjer til litauen og polen, og det fungerte utmerket. edit: tok en titt på elager.no .. og jeg må si at jeg stiller meg meget skeptisk til den siden. Måtte scrolle meg ned i avtalevilkåra før jeg fant ut at det var infodrift (og ett org nr) som var ansvarlig for løsningen. det står heller ingenting tydelig oppgitt på siden om hvordan siden funker, hvilke sikkerhetsystemer de har for å ivereta kunders data også videre. Jeg hadde vært meget betenkt på å legge ut personlige data der, og hadde ALDRI lagt ut bedriftsdata på en slik side som det der. Endret 7. april 2008 av Fungus Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Er vel som å banne i kirken, men vist det er snakk om en liten bedrift hvorfor ikke gå for Windows Home Server? Utifra det behovet som du beskriver skulle denne dekke dine behov. Husk at det kun er max 10 brukere på et slik system.Koster ca 1200,- for en lisens forutsatt at du har maksin fra før. Lenke til kommentar
Franken Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 For min del virker det som at MS sharepoint er mer hva du ser etter. Prosjektplassen.no er jo mer et prosjektstyringsverktøy. Sharepoint er i større grad ment som en filhåndteringsløsning. Vil anbefale deg å se på det. Du kan leie en sharepoint portal hos feks active24.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå