Gå til innhold

rett til tilbudspris etter at vi har kjøpt vare?

Anbefalte innlegg

Hei

Familien min kjøpte denne TVen fra elkjøp til 4000kr. Vi spurte selgeren om det var mulig å få den til en billigere penge, men til det svarte han at det han ikke hadde mulighet til. To dager senere (i dag) ser vi i en annonse at prisen til den samme tven er redusert med tusen kroner. Vi føler oss litt snytt, og lurer på hvilke regler som gjelder i slike situasjoner.

-Har vi rett til å kreve de tusen kronene?

-Kan vi levere tven tilbake og kjøpe den samme varen, bare til tilbudspris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den enkle versjonen er at nei det har du ikke. Den lengre versjonen kom Panter med overfor, at siden du kjøpte den hos Elkjøp så har de 30 dager pengene tilbake garanti.

Men jeg antar at det var 12 v muligheten som gjorde at dere kjøpte denne? Ellers vil jeg bare si at det finnes også andre alternativer som kan være billig hvis ikke dette var det avgjørende.

Her er en fra Tatung som har fått god kritikk som et eksempel:

https://prisguiden.no/product.php?productId=84100

Lenke til kommentar
Hei

Familien min kjøpte denne TVen fra elkjøp til 4000kr. Vi spurte selgeren om det var mulig å få den til en billigere penge, men til det svarte han at det han ikke hadde mulighet til. To dager senere (i dag) ser vi i en annonse at prisen til den samme tven er redusert med tusen kroner. Vi føler oss litt snytt, og lurer på hvilke regler som gjelder i slike situasjoner.

-Har vi rett til å kreve de tusen kronene?

-Kan vi levere tven tilbake og kjøpe den samme varen, bare til tilbudspris?

Du har absolutt ingen krav etter lover og regler eller noe som helst sånn.

Men - samtlige elkjøper gir deg igjen mellomlegget om prisen faller innen 30 dager etter kjøp, så dette skal være null og niks problem :).

Forsikringen vil også kunne overføres til den lavere prisen, kan tilogmed hende den blir litt billigere, men sjekk dette i butikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...