Gå til innhold

Erfaringer med/meninger om Gainward GeForce 8800GT 1GB

tmmikkel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
henger meg på her jeg..

Er det noe forskjell på pci-e x16 og pci-e 2.0?

Det står i tråden. ;)

kanskje jeg formulerte spørsmålet litt dårlig.

Er ikke pci-e 2.0 16X?

og derfor lurte jeg på om det som heter 16x er det samme som 2.0?

:hmm:

Lenke til kommentar

pci-e 16x er en pci-e formstørrelse. De formstørrelsene du har av pci-e er 1x, 4x, 8x, og 16x.

pci-e 2.0 derimot er en oppdatert versjon av pci-e. De versjonene av pci-e som fins er pci-e, pci-e 2.0 og pci-e 3.0 (ikke tilgjengelig i dag, men regnes med å være tilgjengelig i 2009)

Lenke til kommentar

Noen som har sett noen tall på pci-e 2.0 i forhold til 1.1? Hva vil det si i praksis for ett kort som vi snakker om her, tror ikke akkurat man får utnytte den doble spesifikasjonen?Kjekt med strøm via porten da.

Den kjøleren på dette kort skal jo være en stor fordel da, kan godt tenke meg ett sånn.

Caddy, hvordan er støyen på kortet ditt, hva hadde du før. Har satt inn et 7800 gt og det støyer for mye synes jeg.

Lenke til kommentar
Noen som har sett noen tall på pci-e 2.0 i forhold til 1.1? Hva vil det si i praksis for ett kort som vi snakker om her, tror ikke akkurat man får utnytte den doble spesifikasjonen?Kjekt med strøm via porten da.

Den kjøleren på dette kort skal jo være en stor fordel da, kan godt tenke meg ett sånn.

Caddy, hvordan er støyen på kortet ditt, hva hadde du før. Har satt inn et 7800 gt og det støyer for mye synes jeg.

Jeg hører ikke vifta i det hele tatt. Hverken i spill eller windows. Ligger på 48 grader ca i spill.

Oppgraderte fra XFX7800GT og forskjellen på støynivået er meget stort. :)

Lenke til kommentar
However, the included 1GB of video memory currently does not provide any real-world gameplay advantages over a similar 512MB GeForce 8800 GT. The GeForce 8800 GT GPU and memory bus are simply not powerful enough to realize the benefits of 1GB.

Hvor er dette hentet fra? sjekk ut http://en.expreview.com/?p=159&page=17 her har de klokket ned 1gb kortet så alle kortene kjører samme specs. I spill med "stor" grafikk betyr det noe, noe som igjen betyr at spill som kommer vil yte bedre med 1 gb

Lenke til kommentar
Det er hentet fra denne testen.

Crysis drar ikke mye nytte av det, men som vi ser i den andre testen. I feks World in conflict har man 53 % bedre ytelse i 1680x1050. i PT Boats: Knights of the Sea har man sinnsyke 355 % ytelse økning på 1920x1200. Så at 1gb har noe for seg i store oppløsninger er det lite tvil om. Men for den jevne bruker med 19" skjerm og 1280x1024 så betyr det ingenting

sammenligning av spill med 256 vs 512 vs 1024 http://en.expreview.com/?p=159&page=16

Endret av aleksnor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...