Gå til innhold

Jeg har kjøpt tomt på månen! eller?

2ball_

Anbefalte innlegg

ja det har seg at jeg har kjøpt 4,4 mål tomt på månen.. jeg betaler posopkrav og summen kom på 195,- etter budrunden

men er jeg blitt svindlet??

har ingen grunn til å tro det, vist du ser bort fra at det er snakk om tomt på månen..

http://bidnett.no/waBidnett4/bidnett?shop=...AuctionRight.vm

er det til å stole på?

har jeg virkelig kjøpt tomt på månen?

er det mulig?

*håpe, håpe*

*stolt*

har ingen planer om å bygge noe på tomten.

Btw: viste ikke hvor jeg skulle poste dette..det er jo et slags gledes utbrudd..

Takker for alle svar..

Mvh. 2ball(s)

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når starter husbyggingen?

Vær obs på at ikke alle byggeselskaper kan bygge på månen. "Ikke bearbeidet" tomt på månen er heller ikke det samme som på jorden. Så noen hinder kan du møte på. Spesielt dette med tilkobling til kloakk, vann, strøm, telefon(fiber) og kommunal vei kan være et problem,

Lenke til kommentar
garantert svindel. det er jo ingen som eier månen og dermed kan ingen selge tomt der.

virker som en seriøs side..+ at jeg betaler postoppkrav

da kan jo eg bare lage meg en side på internett og selge solen. bare sida virker seriøs er salget det også.

har ikk betalt ennå så vi får se..derfor jeg lam det ut her

Lenke til kommentar

hvis eg skal tippe så vil NASA eller andre bygge en forskningsstasjon på månen, og dermed kanskje gjøre krav på den. det blir de som bygger ut på månen for mennesker som kan selge tomter.

men før man eventuelt kan selge tomter på månen må jo verden bli enige om det og da ville det bli så dyrt at kun de rikeste kan kjøpe tomt der.

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar

Det du har betalt for er et skjøte på tomten du har kjøpt på månen.

I praksis har du kjøpt en lapp med morsom tekst på, hverken mere eller mindre.

Den dagen noen bebygger månen anekterer de de tomtene som eventuelt måtte ligge der for ingen kan komme og ta dem tilbake.

Kan jo bli morsomt i rettsalen når sinte tomteeiere skal ha penger av NASA eller hvemdenåmåttevære som bebygger månen først.

• Liker 1
Lenke til kommentar

jeg finner kansje svaret her?

En pakke med skjøte inneholder:

* Bekreftelse fra Lunar Embassy, inkludert nøyaktige koordinater til din tomt på månen.

* Kart over månen.

* Bekreftelse på at du innehar rettigheter til utvinning av natur ressurser på din tomt.

* Måne konstitusjonen og rettighetsdokumenter.

* Detaljert beskrivelse av lovverket ved å eie tomt på månen.

* Deklarasjon på eierskap. Dette dokumentet er registrert i USA og Russland

* Deklarasjonen ble i 1980 forelagt generalforsamlingen i UN.

* Registreringskort (må returneres).

men da må jeg betale før jeg kan se om det er "ekte"...

Vist disse dokumentene er falske kan jeg saksøke/anmelde de?^^

Btw: jeg er ikke helt dum..jeg var bare villig til å satse 195,- på at det var sant :p

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

195kr er for lite for en tomt på månen. tipper det vil koste noen millioner hvis det blir realistisk å selge tomter på månen.

du kan jo prøve å kjøpe, men eg tvile på at du kan nekte noen å bygge over din tomt på månen. de vil mestsannsynlig si at du er svindlet eller at dokumentet er falskt.

er jo fint å skryte av at du har tomt på månen til vennene dine:-)hehe

Lenke til kommentar
195kr er for lite for en tomt på månen. tipper det vil koste noen millioner hvis det blir realistisk å selge tomter på månen.

du kan jo prøve å kjøpe, men eg tvile på at du kan nekte noen å bygge over din tomt på månen. de vil mestsannsynlig si at du er svindlet eller at dokumentet er falskt.

er jo fint å skryte av at du har tomt på månen til vennene dine:-)hehe

hehe.. vet det er det jeg gjør..

det er jo en helt ubrukelig ting, men det er alikevell passe kult da..

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Under den kalde krigen elns, ble det bestemt noe internasjonale greier om at en nasjon fra jorden ikke kan gjøre krav på noen av solsystemets planeter.

Men det sto/står ingenting om enkeltpersoner.

(Vet ikke om dette er sant, men leste det for lenge siden)

Derfor var det en privatperson som gjorde krav på månen, og begynte å selge tomter. Dette har han allerede gjort i mange år allerede.

Jeg har allerede vert en stolt eier av en tomt på månen i 7-8 år.

Lenke til kommentar
Under den kalde krigen elns, ble det bestemt noe internasjonale greier om at en nasjon fra jorden ikke kan gjøre krav på noen av solsystemets planeter.

Men det sto/står ingenting om enkeltpersoner.

(Vet ikke om dette er sant, men leste det for lenge siden)

Derfor var det en privatperson som gjorde krav på månen, og begynte å selge tomter. Dette har han allerede gjort i mange år allerede.

Jeg har allerede vert en stolt eier av en tomt på månen i 7-8 år.

høres låvende ut..

Lenke til kommentar

Tullball.

"Russia and the U.S. are party to the Outer Space Treaty, which places the Moon under the same jurisdiction as international waters (res communis). This treaty also restricts the use of the Moon to peaceful purposes, explicitly banning military installations and weapons of mass destruction (including nuclear weapons).[76]

A second treaty, the Moon Treaty, was proposed to restrict the exploitation of the Moon's resources by any single nation, but it has not been signed by any of the space-faring nations. Several individuals have made claims to the Moon in whole or in part, although none of these are generally considered credible."

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...