plankeby Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) Har nå lett og søkt på Google og her i 3 timer og prøvd ulike program uten hell. WM recorder stopper opptaket etter 8 min. (lengden på programmet som skal tas opp er 50 min.) til tross for at det er fullversjon. Mye av mine treff her og andre steder er gamle innlegg og tips fra 2003 osv. Ønsker et lett og greit program (helst gratis) som kan ta opp radioprogram som er på NRK.no Har prøvd Winamp, men den tar kun streaming fra visse nettsteder/format (særdeles lite fleksibel). Hi-Net recorder, ville ikke virke (fikk feilmelding om ar programmet må lukkes). Prøvd par andre program også, uten hell. Dette sakl da vel ikke være så vanskelig, jeg er ganske datakyndig av meg. Men ønsker ikke bruke en hel dag for å få til dette... Endret 22. januar 2008 av plankeby Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Audacity fungerer glimrende. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) Skal prøve det. Takk Det programmet tar vel ikke opp lydstrømmen direkte? Fikke bare et dårlig opptak, med støy på. Endret 19. januar 2008 av plankeby Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Det gjør det jo, hvis du velger opptakskilde til å være Stereo Mix Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Det gjør det jo, hvis du velger opptakskilde til å være Stereo Mix OK. Har valgt å bruke en litt eldre versjon av WM recorder, fikk orden på ting etterhvert. så opptak ble vellykket. Ble bare ikke helt klok på hvordan dele opp lydsporet, tror det kan deles opp ved brenning i Nero slik at det blir til flere spor på en vanlig lyd-CD. -Dro wma filen til Nero i menyen "brenne audio-CD". Nå er det brent i ett spor på 50 minutter. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 I audacity er det bare å klippe og lime for å dele opp spor.. Og så kan du eksportere til feks mp3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Dersom du vil ta opp med Audacity kan du gjøre det slik: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=776254&hl= EDIT: Ser nå at jeg ikke har lest skikkelig og at "opptaks-problemet" allerede var løst. Sånn kan det gå, når man ikke leser hele tråden.. Freebird... Endret 22. januar 2008 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Takk for tilbakemeldinger. Jeg skal sjekke tips om det med deling av spor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå