Gå til innhold

Åpne porter med BKK som ISP. [TRENGER SVAR FORT!]

Anbefalte innlegg

Hei. Hvordan åpner jeg porter med BKK som ISP? De sier at jeg kan bruke en ruter å koble den til ruteren de har utlevert, noe som jeg ikke har. Jeg vil holde oppe en server, og ville vært fint å vite dette. BKK gir ikke passord til ruterene sine. De snakker om DMZ IP, noe som jeg ikke skjønner noe av. Takk på forhånd

Endret av tommyl1000
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IP informasjon

Alle våre routere er programmert til å dele ut IP adresser i 192.168.80.x serien.

Router informasjon:

IP range: 192.168.80.2 til 192.168.80.254

DHCP scope: 192.168.80.100 til 192.168.80.200

DMZ IP: 192.168.80.80

Subnett maske: 255.255.255.0

Gateway: 192.168.80.1

DNS Servere: 62.97.193.3 og 62.97.193.53

Obs: Kunder som har fått tildelt routere før 01.02.2005, har en annen IP range og DMZ adresse. Disse er som følger:

IP range: 192.168.0.2til 192.168.0.254

DHCP Scope: 192.168.0.33 til 192.168.0.99

DMZ IP: 192.168.0.30

Gateway: 192.168.0.1

DNS servere: 62.97.193.3 og 62.97.193.53

Alle våre routere er programmert med 1 offisiell IP adresse. Merk at denne IP adressen kan forandres dersom BKK Bredbånd velger å endre sine produkter eller teknologi. Endringer som berører alle våre kunder vil bli annonsert på denne siden.

Lenke til kommentar
Og hvordan skal dette hjelpe meg?

Skift IP på pcen din til DMZ-IPen, å du har alle porter åpne inn til den ipadressen. Du kan derfra dele videre. Hvordan man forwarder porter til enkelt-iper vet jeg ikke, da jeg ikke har BKK selv.

Endret av melsom
Lenke til kommentar

Hvis du ikke har en ruter, må du gi serveren din følgende ip 192.168.80.80

Gateway: 192.168.80.1

DNS Servere: 62.97.193.3 og 62.97.193.53

Du må på serveren din endre fra å motta IP adresse automatisk (DHCP) til denne over. Det gjør du i kontrollpanel, nettverkstilkoblinger, LAN (høyreklikk og velg egenskaper) - der finner du fram til tcp/ip innstillingene og setter inn informasjonen over. Da vil all trafikk gå uhindret til serveren din, du er ikke beskyttet av brannmuren og må selv beskytte maskinen din med software brannmur.

Lenke til kommentar

Det er en "Loader" på den serveren. Det er et online spill server. <jhdjfhjf="DIN IP"blabla="dinport". Kan vel ikke skrive 192.168.80.80 der, siden den er lik for alle rutere fra BKK. Dette med kontrollpanel er allerede gjort, men fungerer fortsatt ikke. Begge maskinene i huset har samme IP. Har det noe å si?

Endret av tommyl1000
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Beklager bump. Jeg ringte dem, og de sa: " Hvis du har satt DMZ IP'en opp skal vel alt være greit, så ikke mer vi kan gjøre med det. "

Anyone?

Jeg har BKK selv og er irritert over hvordan man ikke har noen kontroll over ruteren, dessverre. Håpet at det skulle endre seg da de gikk bort fra fastip til alle kunder, men tydeligvis ikke.

Som sagt, så har du to alternativer her siden du ikke kan gå inn på ruter:

1. Ringe/sende epost til BKK og fortelle dem hvilke porter du vil åpne mot hvilken pc, så ordner de det for deg.

2. DMZ

Dette med DMZ er enkelt forklart èn lokal IP adresse som har alle porter åpne. Så den pcen du evt velger "dmz adressen" på vil ha alle porter åpne. Jeg har en gammel ruter, men hvis du har en av nyere dato fra bkk (les: nyere enn de siste 4 årene) så står ip adressen og resten av info du benytter lenger oppe i tråden. (hvis du åpner alt mot en pc er det forsåvidt rimelig lurt å kjøre brannmur på den også..)

Ip'en til spillserveren er selvsagt en annen, det er adressen til ruteren din. Den kan du f.eks finne her: http://www.moanmyip.com/ :new_woot:

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Eller kanskje bare www.whatismyip.com slik at jeg slipper orgasmelyder? Vel, Pappa fant ut at jeg ville lage en privatserver til et spill, noe som er ulovlig, og han tvingte meg til å slutte med det. Men, for all del, la topicet leve. Kanskje andre folk med samme problem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Eller kanskje bare www.whatismyip.com slik at jeg slipper orgasmelyder? Vel, Pappa fant ut at jeg ville lage en privatserver til et spill, noe som er ulovlig, og han tvingte meg til å slutte med det. Men, for all del, la topicet leve. Kanskje andre folk med samme problem.

Det er vel ingenting ulovlig med å sette opp en spillserver ? (Hvis ikke det er et piratkopiert spill da..)

Fremgangsmåten kan du i alle fall følge om det er noe annet du trenger å åpne porter til også en gang i fremtiden

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Vel, har DMZ nå. Ville BitComet fungert om de hadde vært lukket?

Bitcomet ville fungert ja, men du ville nok ha opplevd noe lavere hastigheter, som er en vanlig effekt av å ha lukkede porter med torrents. Bare husk å ha en brannmur på pcen når du har alle porter åpne mot den! ellers blir den lettere utsatt for virus etc..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Testet Hamachi. Merkelig nok, fungerte det ikke. Hva kan være galt?

Jeg har aldri prøvd hamatchi selv, men var ikke det virtuelt LAN program ? Hvis alt er i orden på din pc, har du sjekka at alt stemmer i andre enden ? altså den andre pcen du prøver å koble til over internett med ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...