reichspöbel Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Hei, På grunn av mine klønete tastatur ferdigheter, klarte jeg å kjøre kommandoen "sudo chmod -R 770 /.", når jeg selvfølgelig mente "./". Resultatet ble, selv om jeg avbrøt ganske fort, at blant annet /usr/bin nå er utigjengelig for meg. Det vil si at jeg ikke får kjørt sudo og su, og altså er temmelig stuck. Det ville vært utrolig kjedelig å måtte reinstallere alt igjen, så jeg håper noen her kan komme med noen gode råd. OS er forresten Ubuntu Server 7.10. Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 starter du opp i recovery mode er du vel root, og da skal du ha full tilgang til å endre tilbake til 755, som vel er standard Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Takk, da fikk jeg en fot innefor ihvertfall Men fortsatt så er det mye som ikke fungerer. Har fikset en del åpenbare rettighetproblemer som jeg fikk beskjed om i oppstarten, men det er fortsatt mange tjenester som ikke fungerer uten å gi noen forklaring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå