CrossfireX Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Hei! Er i gang med å bygge en ny hardcore AMD/ATI gaming maskin og er litt usikker mtp valg av AM2+ hovedkort? Chipsetet jeg kommer til å gå for er 790FX. I dag leveres AM2+ HK kun med sb600 sørbrikke, men jeg har lest at den snart vil bli erstattet av en sb700?! Bør jeg vente med innkjøp av HK til AM2+ kommer med sb700? Vil det være noen ytelsesforskjell for en ren gaming maskin på sb600 vs sb700? Noen som har sett eller hørt noe på ryktebørsen om Asus planlegger en Republic of Gamers versjon av AM2+(Crosshair II)??? Lenke til kommentar
ivaroe Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Jeg er selv i en oppgraderings fase på min PC, under denne har jeg foretatt endel undersøkelser. Min første tanke var å oppgradere til et AMD system med 790FX brikkesettet, men jeg kom over en artikkel hvor SB600 har endel problemer med harddisk ytelsen og høyt cpu forbruk ved lesing/skriving på disk, jeg valgte å vente til SB700 kort kom ut eller kjøpe et Intel system basert på wolfdale prossesoren, valgte det siste fordi det er ikke er noen offisiell informasjon om SB700's utslipps dato. Et Amd system har den fordelen at det er mere "framtids-sikkert" enn et intel system, men jeg ville ikke kjøpt et SB600 hovedkort men ventet til SB700 serien kommer og sjekket noen tester før jeg kjøpte et slikt kort. Lenke til kommentar
CrossfireX Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Takk for godt svar! Ikke så mange som har utvist interesse for denne problemstillingen tydligvis :!: Kom over denne artikkelen på Fudzilla i dag vedr AMD sine nye sørbrikker: http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...94&Itemid=1 Virker som SB700-hundre serien sannsynligvis vil komme på markedet i mars i anledning lanseringen av RS780 chipsetet. Så da er det bare å krysse fingrene for at HK produsentene raskt kan få ut 790FX + SB700 kombinasjoner på markedet. Virker hvertfall som Foxconn har gjort hjemmeleksene sine for en stund siden, da de allerede har et 790FX + SB700 HK klart for lansering: http://www.tcmagazine.com/comments.php?sho...056&catid=2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå