Totentanz Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Jeg lurer på hvordan jeg går frem for å jobbe med hjemme-pcen via remote desktop i Ubuntu. Har fra før et domene, kan jeg sette opp en dns til dette formålet? Og, jeg har fast ip, kan den settes opp både i XP og Ubuntu eller er den begrenset til én bruker? Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Hvis du skal sitte på en linux maskin og koble deg til windows, installer rdesktop pakken. Da kan du bruke denne kommandoen for å koble deg til rdesktop -u <brukernavn> -p <passord> -k no -g <oppløsning> <ip adresse> rdesktop -u crowly -p testingtesting -k no -g 1024x764 192.168.2.100 skriv rdesktop i terminalen for flere parameter og hjelp. Skal du koble deg til linux maskinen fra windows, så kan vnc være kjekt. Finnes i mange varrianter, har selv brukt Ultra Vnc som er en gratis utgave. Hvis det ikke allerede er installert så finner du vnc i pakkebehandleren, og ett google søk etter vnc gir deg treff på mange versjoner for bl.a windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå