konduktans Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Heisann, har nettopp fått meg en "ny" Dell Latutude L400, med 500MHz prosessor og 128MB RAM. Jeg hadde utrolig lave forentninger da jeg starta opp den, men den er faktisk rask nok til både kjøre xp og word. Jeg prøvde å installere både ubuntu og xubuntu, men ubuntu stoppa å innstallere mens alle de hvite tallene er på svart bakgrunn, mens xubuntu kom seg fram til livecd-modus, og så stoppa det helt(venta i over en time). Jeg ga opp og innstallerte xp(som jeg ikke ville ha). Den funker nå, men er veldig treig. Jeg tenkte at jeg skulle legge linux distribusjonene på is, og begynte å tilpasse xp. Jeg har slått av alle services jeg ikke trenger, og har satt opp "win95 skin" på den. Jeg har også lagt inn SP3, og etter den innstallasjonen var ferdig ble PC-en helt sørpe. Noen som veit hvorfor? Og så det siste spørsmålet. Jeg prøvde å legge inn mitt 3com A/B/G PCMCIA med xjack antenne, og da innstallerte det seg, men WLAN ikonet kom verken opp i taskbaren eller i network connections. Hvordan får jeg det til å funke? Har lagt inn 3com SW, men den vil ikke starte, og jeg har sjekka med add new hardware-wizard at kortet funker som det skal. Jeg har nettopp brukt kortet på min andre laptop, så jeg veit at det ikke er noe galt med det. I need heeelp!! -Emil Lenke til kommentar
tundra Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 har du bare et operativsystem installert på pcen, eller har du lagt inn flere samtidig? har du nok plass på harddisken? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Det er 10 gig, og ubuntu trenger 2. Samme gjelder vel xp. Har som sagt innstallert xp, men hadde tenkt til å legge inn xubuntu i stedet, siden det er raskere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå