Pricks Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Mennesker er nysgjerrige av natur. Mange er også hevngjerrige. Jeg skal ærlig innrømme at jeg selv er nysgjerrig på identiteten til personer bak profilerte forbrytelser i media. Men jeg er ikke tilhenger av offentlig gapestokk. Jeg er ikke tilhenger av at hevnønsket blindt skal få herje. De som diskuterer eller publiserer Lommemannens identitet føler kanskje at de får tilfredsstilt sin nysgjerrighet, eller at de får utløp for sin hevnlyst. Men samtidig svekker dere ofrenes sak. Dere undergraver vitners troverdighet siden informasjon som kun personer som var involvert i saken kunne vite om plutselig blir offentlig kjent. Så når vi sitter der og tilfreddstiller vår nysgjerrighet eller når vi klapper oss selv på skulderen etter å ha gitt uttrykk for sin moralske harme ved å henge ut den påståtte gjerningsmannen offentlig, så kan vi også leve i den visshet at vi har ødelagt for ofrene. Hvor egoistiske og selvgode skal vi egentlig være? Tenk dere om. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Var det godt å få det ut? Usakelig... Syntes ikke media bør henge han ut, de fleste rundt familien vet hvem han er og han og familien for sin straff. Syntes synd på familien. Lommefyren bør få 21 år. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Du skal vite at jeg sporenstreks hadde rapportert tråden hvis lommemannens identitet var røpet i den! Av hensyn til videre etterforskning, pårørende, ofre og familie må identiteten holdes skjult. Jeg vet ikke om det noensinne er nødvendig med et navn på denne mannen. Om det egentlig har noe for seg! Han får helt klart ikke 21 års fengselstraff, men vi får krysse fingrene for at den blir lang nok! Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Har ikke letet etter navnet eller prøvd å oppsøke det på andre måter heller. Identiteten er helt uinteressant for meg, men det dukker nok opp i media før eller senere uansett. Vinner jeg en kake? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) Godt innlegg! Edit: Henviser da til trådstarters førstepost. Var det godt å få det ut? Tøys! Endret 19. januar 2008 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 De som har postet bilde og annen info. er ikke engang velmenende idioter, slike tufser skulle selv fått et smekk på pungen. Lurer på hvordan de rasjonaliserer bort det faktum at overgriperen kanskje slipper lettere unna, lurer på hva de gjør med det? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 *snip Bra sagt Pricks! Heldigvis straffer vi av andre grunner enn hevn. Og at vi har instutisjoner som er kompetente til å straffe! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Jeg har lett opp navnet på denne fyren som er mistenkt, men jeg venter med å fordømme han til han er dømt i rettsak. Jeg har heller ikke spredd navnet videre til noen, fordi jeg vet at andre ikke har samme respekt for romerrettsprinsippene. Så jeg føler at jeg har mitt på det tørre selv om jeg nå vet hvem politiet har som hovedmistenkt. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) En meningsløs post slettet for å gjøre denne tråden mer meningsfull. Endret 19. januar 2008 av Jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå