Josh! Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Har nettopp bestilt meg et Asus P5E hovedkort, men det er vel ikke for sent å avbestille enda. Jeg lurer bare på to ting: 1. Hvordan er dette for overklokking med en Core 2 Q6600? Trenger et hovedkort som er velegnet for klokking. 2. Har to 80mm og to 120mm vifter (tar strøm fra hovedkortet) i kabinettet i tillegg til BigWater-vannkjølingssettet (CPU-blokk tar strøm fra CPU-viftekontakten og pumpa bruker en vanlig viftekontakt på hovedkortet) som alle trenger strøm. Da er jeg oppe i 6 som trenger strøm direkte fra hovedkortet, men på produktsidene til Asus står det at kortet har: 1 x CPU Fan connector 2 x Chassis Fan connector 1 x Power Fan connector (hva er egentlig dette?) Dette ser ikke ut til å være nok. Hva gjør jeg da for at alle viftene skal få strøm? Fins det en form for viftestyring jeg kan kjøpe som ikke trenger å være i en 5 1/2-brønn (har ingen ledige). Trenger svar raskt og bøyer meg godt ned i støvet for de som kan hjelpe Lenke til kommentar
Eirik_smo Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Tenker på å kjøpe samme HK sammen med Q9450, tror det skal være en god klokker ut ifra reviews. Men for å besvare spørsmål 2, du må kjøpe adaptere som gjør om 4-pin strøm til 3-pin, slike. Lenke til kommentar
OndApe Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Men for å besvare spørsmål 2, du må kjøpe adaptere som gjør om 4-pin strøm til 3-pin, slike. Kjøp heller denne fra Microplex. Billigere og de har den på lager også i motsetning til Komplett Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Du kan kjøpe en slik pyramid. Jeg har 2 slike i serveren min og de fungerer veldig bra Testet her på HW har de blitt også. Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Takker for svar :!: Når det gjelder disse 4 til 3 pins-koblingene, vil det være muligheter for viftestyring? (Evt snekre en regulerbar motstand selv?) Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Hva med og kjøpe en 3.5" viftestyring? Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Jeg har ikke ledig diskettstasjonsbrønn på kabinettet heller... Men jeg tenkte denne kunne være aktuell? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå