Fritz0r Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Mercedes Benz er som de fleste andre bil produsenter, erre noe som er inn, så skal dem være med på det, og nå er det Coupe versjoner som er i vinden. For noen dager siden viste jeg litt info om den kommende VW Passat CC, og denne er en sterk konkurent. Motor valg: CLS 280 får en 3.0L V6 på 231 hester og 221 lb-ft m. torque. 0-100 går unna på 7.7 sekunder. CLS 350 får 3.5L V6 med 292 hester. CLS 500 får 5.5L V8 med 388 hester. CLS 320 CDI har 224 hester og 400 lb-ft m. torque, ikke ille for en diesel motor. Og sist men ikke minst: CLS 63 AMG får en 6.3L V8 med 514 og 464 lb-ft m. torque. --- Ellers så er det små kosmetiske forrandringer på bilen, rattet er ny sesignet, 3 eiket med skinn, instrumentene er nye, og tre trim inni. Kilde, press release og flere bilder: http://www.thetorquereport.com/2008/01/200...s_official.html Lenke til kommentar
pekle Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Var ikkje CLS den første 4-dørs kupeen? Det gjer vel Passat CC til imitatoren her. 464 lb-ft torque er vel ca. 628Nm dreiemoment for oss som er litt mindre imperialistiske Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Joda, CLS var først (i den grad man kan kalle den først, det var sikkert noen før det igjen også, for mange år siden), og denne oppgraderte versjonen var ikke mye oppgradert. CLS har jeg aldri likt, og jeg fatter ikke hvorfor Merc' tviholder på de utrolig stygge rattene sine. Det er stygt å si det, men jeg synes faktisk Passat CC er langt penere enn denne ... Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Forrige CLS (W219) synes jeg er veldig pen, spesielt i svart eller mørk grå. Den nye er dessverre et skritt i feil retning både inni og utenpå. Fy fy mercedes! Lenke til kommentar
Golito Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 At merce har stygge ratt vil jeg ikke nødvendigvis si, men denne har.. imo var det altfor mye tre i dæsjen, ser litt engelsk ut? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Merceratt: C-klasse C-klasse S-klasse Og så videre. Ikke spesielt pene ratt ... Uansett, CLSen er tung i baken, har en lite appetittlig front og er nok kanskje den minst pene bilen i Mercedes' personbil-lineup for tiden. Lenke til kommentar
ceebee Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 HEi.. Ville bare si at CLSèn kommer ikke i 280. Men 320cdi. den kommer også i en 420. Det er også den nest feteste mercedesen ute på markedet nå..(feteste er vel c63amg) Er litt i defansiv modus på clsèn da jeg bestillte meg en 320 for 4-5 dager siden. Testet c63 amg her om dagen. og den står for sitt merke... HELT konge bil. drag til tusen fra 1500RPM og til ca 7000. Den feteste lyden jeg har hørt fra en potte noen gang. (i tunnellen til lillestrøm) Testet også den nye M3èn samme dag. og den kan ikke måle seg i forrhold.(bortsett fra på bane) Lenke til kommentar
Carman Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Forrige CLS (W219) synes jeg er veldig pen, spesielt i svart eller mørk grå. Den nye er dessverre et skritt i feil retning både inni og utenpå. Fy fy mercedes! hva er forskjelden utvendig? Edit: har ikke tid til å studere den så så bare over kjappt..! Endret 24. april 2008 av Carman Lenke til kommentar
ceebee Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Forskjellene er mye smått, men det kommer ny front(nesten lik), nye utvendig speil, nytt ratt og navi +++ ikke så mye store forskjeller på sjassis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå