Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

iSPY - Mercedes Benz CLS 2009

Fritz0r

Anbefalte innlegg

Mercedes Benz er som de fleste andre bil produsenter, erre noe som er inn, så skal dem være med på det, og nå er det Coupe versjoner som er i vinden.

For noen dager siden viste jeg litt info om den kommende VW Passat CC, og denne er en sterk konkurent.

Motor valg:

CLS 280 får en 3.0L V6 på 231 hester og 221 lb-ft m. torque. 0-100 går unna på 7.7 sekunder.

CLS 350 får 3.5L V6 med 292 hester.

CLS 500 får 5.5L V8 med 388 hester.

CLS 320 CDI har 224 hester og 400 lb-ft m. torque, ikke ille for en diesel motor.

Og sist men ikke minst: CLS 63 AMG får en 6.3L V8 med 514 og 464 lb-ft m. torque.

---

Ellers så er det små kosmetiske forrandringer på bilen, rattet er ny sesignet, 3 eiket med skinn, instrumentene er nye, og tre trim inni.

2009_cls1.jpg

2009_cls14.jpg

2009_cls13.jpg

2009_cls7.jpg

Kilde, press release og flere bilder:

http://www.thetorquereport.com/2008/01/200...s_official.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, CLS var først (i den grad man kan kalle den først, det var sikkert noen før det igjen også, for mange år siden), og denne oppgraderte versjonen var ikke mye oppgradert. CLS har jeg aldri likt, og jeg fatter ikke hvorfor Merc' tviholder på de utrolig stygge rattene sine.

Det er stygt å si det, men jeg synes faktisk Passat CC er langt penere enn denne ...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

HEi..

Ville bare si at CLSèn kommer ikke i 280. Men 320cdi. den kommer også i en 420.

Det er også den nest feteste mercedesen ute på markedet nå..(feteste er vel c63amg)

Er litt i defansiv modus på clsèn da jeg bestillte meg en 320 for 4-5 dager siden.

Testet c63 amg her om dagen. og den står for sitt merke... HELT konge bil. drag til tusen fra 1500RPM og til ca 7000. Den feteste lyden jeg har hørt fra en potte noen gang.

(i tunnellen til lillestrøm)

Testet også den nye M3èn samme dag. og den kan ikke måle seg i forrhold.(bortsett fra på bane)

Lenke til kommentar
Forrige CLS (W219) synes jeg er veldig pen, spesielt i svart eller mørk grå.

2006-Mercedes-Benz-CLS-55-AMG-IWC-Ingenieur-S-1280x960.jpg

Den nye er dessverre et skritt i feil retning både inni og utenpå. Fy fy mercedes!

hva er forskjelden utvendig?

Edit: har ikke tid til å studere den så så bare over kjappt..!

Endret av Carman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...