Zxiii Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Hei! Satt nettopp og så en episode fra en TV-serie på min xbox gjennom Xbox mediacenter. Plutselig hørte jeg en rar lyd, noe som kunne høres ut som om prosessorviften på xboxen kuttet. To sekunder senere forsvant bildet, og en masse røyk stod ut av xboxen. Jeg dro straks ut strømmen, og dermed sluttet den å knistre og brake. Det er snakk om en modifisert xbox 1 (ikke 360) som er ca 3 år gammel, lite brukt og det hele. Er dette et vanlig problem? Jeg har aldri hørt om et lignende tilfelle hvertfall. Jeg ble ganske skremt, spesielt med tanke på at jeg ofte har sovnet under en film mens xboxen står og sviver, så dersom dette hadde skjedd på feil tidpunkt kunne skadene vært fatale. Mulig at årsaken til at dette skjedde er fordi xboxen er modifisert, men jeg ville ikke trodd det siden viften på prosessoren ikke blir berørt under modifiseringen. Dessuten er xboxen modifisert av kvalifisert personell hos autorisert forhandler. Er dette noe jeg bør gå videre med, i det minste for å advare andre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) Vel, dette er faktisk et kjent problem, for å si det slik. Det er svært svært ekstremt sjeldent, men det er noen titalls rapporter slik som du beskriver, og for to år siden tok MS affære og ville bytte strømledningen til over 14 millioner konsoller for å "fikse" problemet. Her er gamer sin artikkel på saken. Endret 19. januar 2008 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå