Gå til innhold

lage bootbar image av hele harddisken C: går det?


okasin

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om det er mulig å lage en image / ghost av hele c partitionen som så brennes ut på dvd, og den dagen pc "krasjer" e.l. kan jeg sette inn dvd plata, og etter kort tid, så er alt på plass igjen slik det var den dagen jeg tok backup..

Om ja, så lurer jeg på hvilket program som er best til jobben..

Har prøvet Norton Ghost, men da jeg fikk bruk for dvd plata etter en "krasj".. så måtte jeg først boote med norton Ghost, for så å sette inn plata den hadde laget noen måneder tidliger.. men så stoppet det hele opp, pga Norton Ghost kjente ikke igjen filformatet (påsto at det ikke var en ghost image.. så da var det bare å gjøre alt om igjen..

 

En annen ting, er at om jeg har dvd brenner og harddisk som sata, vil jeg da få problmer? med tanke på at når jeg innstalerer xp, så må jeg jo alltid legge inn driveren til sata før selve installasjonen går i gang..

 

Jeg har sett litt på denne siden :http://www.ubcd4win.com/ kan dette være noe å bruke?

Jeg ble i går ferdig med å legge inn alt av software, og drivere.. og alt fungerer 100% slik jeg vil ha det.. mange timers jobb :) og jeg ønsker et greit system for å ta en backup som er bootbar sukk..

 

Håper spørsmålene mine ikke uklare, men bare spør om dere ikke forstår.

Håper noen kan hjelp meg med dette :) takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er antagelig ikke Ghost sin feil at det gikk galt, men en defekt DVD.

Bruker bare Ghost selv. Det er et bra program, eneste problemet jeg har hatt var da jeg brant filene til CD. Bruk heller en disk.

Du kan lagre på en annen partisjon, en annen disk, ekstern disk, eller nettverksdisk.

Lenke til kommentar

Et genialt program er Farstone DriveClone Pro .

Har testet det selv og kjøpt meg lisens.

 

Det blir ikke "akkurat" slik du beskriver , men enda bedre .

 

Det støtter boot av backup image / backup partisjon via USB.

Jeg har for laptopen laget en clone av drive "C" på extern USB disk.

Setter man i BIOS første boot device som USB HDD kan man boote operativsystemet og jobbe normalt fra ekstern USB disk.

 

Det støtter selvfølgelig også metoden med å lage bootbar recovery cd/dvd også for å legge tilbake image/backup til maskinens HD.

 

Mer info/test her:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=497143

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...