Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skole i Stavanger som tilbyr Matematikk X?

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg mest sannsynlig skal flytte til Stavanger, og derfor gå andre og tredje året (studiespesialiserende/realfag) på en videregående skole i samme by. Jeg har googlet litt på måfå for å se om jeg kunne finne en skole som tilbyr Matematikk X, men det har jeg altså ikke klart. (Det ser ut til at alle dessverre kun tilbyr Geofag ... :()

Er det noe opplagt jeg har oversett?

I så fall kunne jeg tenke meg en liste over skoler i Stavangerområdet som tilbyr dette faget, ettersom det kommer til å bli avgjørende for hvilken skole jeg velger.

(At den ligger ved/rundt Forus hadde også vært ypperlig.) :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk her.

Ikke sikker på hvilken som er nærmest, kommer litt an på hvor på Forus du skal bo, og om du skal sykle, kjøre eller ta buss osv. Av de jeg vet hvor er tipper jeg Hetland, Sandnes eller Sola er nærmest. Vet helt sikkert at det går ganske greie busser til Sola, og skolebussen til Forus går i hvert fall forbi bussholdeplassen nærmed Hetland, og det ar ikke lange tiden å ta buss til Hetland fra sentrum.

Sandnes aner jeg ikke hvor ligger, men vil ikke tro den er så utrolig langt borte.

Vil derimot ikke anbefale Sola, da det er en merkelig blanding av så og si alle studiretningen som finnes på en og samme skole.

De som generelt er ansett som de beste skolene er Kongsgård og St. Olav, og litt St. Svithun og Sandnes også.

Nivået på Hetland er nok ikke noe særlig over snittet, men da skolen bare hadde studieforberedende fag ble det mitt valg.

Kongsgård har visstnok vanvittig høye krav på realfag, så ville kanskje ikke forventet å komme inn der.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Jeg ville nok ha valgt St. Olav, men de tilbyr ikke Matematikk X.

Kongsgård vgs. gjør derimot det, men det står "* Undervisning i Matematikk X og Latin finner eventuelt sted på Sandnes i samarbeid med Sandnes vgs." Betyr det at jeg må til Sandnes 3 timer i uken?

(Det er forbausende få skoler som tilbyr Matematikk X, er dette fordi kompetansen mangler, eller?)

Endret av Emomilol
Lenke til kommentar
Det er kanskje fordi det er liten interesse også. X er jo ikke noe krav på noen utdanninger, så da er det vel mer fristende for de fleste å bare ha R.

Nå er vel strengt tatt ikke reiseliv, markedsføring, sosialkunnskap og liknende krav på noen utdanninger det heller, men det hindrer da ingen i å velge de fagene?

Lenke til kommentar

Nåja, det er ikke helt realistisk å forvente at elever frivillig skal velge "enda tre timer" med matematikk i uka når de heller kan velge f.eks. reiseliv.

Men, on topic; jeg skal snakke med rådgiver i morgen å finne ut mer. Hvis noen andre er interessert kan jeg jo poste det jeg finner ut her.

Endret av Emomilol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...