itfolk Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Hei, Jeg har en Canon 400D. Så lurer jeg på hvordan kan jeg ta bilder direkte på pcen. Slik at nå jeg tar et bilde så kan jeg imidelbart se den på data skjermen. Jeg bruker til vanlig photoshop og Fotostation. Noen Tips. Takk på fohånd. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Da må du grave frem CD-en som følger med kameraet. Canon har all programvaren du trenger. Se etter EOS utility og Camera Remote. Men det lønner seg nok å gå på internet og finne frem de nyeste versjonene fra Canon. Det har skjedd litt der det siste ået. Men du må ha original CD-en og installere den først. Tom Lenke til kommentar
itfolk Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Da må du grave frem CD-en som følger med kameraet. Canon har all programvaren du trenger.Se etter EOS utility og Camera Remote. Men det lønner seg nok å gå på internet og finne frem de nyeste versjonene fra Canon. Det har skjedd litt der det siste ået. Men du må ha original CD-en og installere den først. Tom ER ikke det mulig å bruker Photoshop eller Fotostation? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Da må du grave frem CD-en som følger med kameraet. Canon har all programvaren du trenger.Se etter EOS utility og Camera Remote. Men det lønner seg nok å gå på internet og finne frem de nyeste versjonene fra Canon. Det har skjedd litt der det siste ået. Men du må ha original CD-en og installere den først. Tom ER ikke det mulig å bruker Photoshop eller Fotostation? Det er jeg ikke sikker på, da jeg har aldri prøvd. Tom Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Hvilken kabel må en da bruke mellom kamera og pc for å få til dette? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Bruker vel USB-kabelen som fulgte med kameraet. Lurer forsåvidt på det samme. Har et Nikon D80. Er det bare å installere den medfølgende programvaren? Lenke til kommentar
itfolk Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Hvilken kabel må en da bruke mellom kamera og pc for å få til dette? Bruker USB 2.0 Kablen som følgte med kamera. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Bruker vel USB-kabelen som fulgte med kameraet. Lurer forsåvidt på det samme. Har et Nikon D80. Er det bare å installere den medfølgende programvaren? Tror ikke det leveres med Nikon, det programmet du trenger heter Nikon Camera Control Pro. Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 bumper denne. Jeg har Canon EOS 1D Mark ||, og prøver å få bildene direkte inn men klarer det ikke. Hadigital photo professional, og funnet EOS capture, men den vil ikke registrere at jeg har koblet til kameraet. Prøvd både med firewire og usb. Hva gjør jeg feil der? Prøvd både å sette den på Pal og NTSC, men med like dårlig resultat. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 bumper denne.Jeg har Canon EOS 1D Mark ||, og prøver å få bildene direkte inn men klarer det ikke. Hadigital photo professional, og funnet EOS capture, men den vil ikke registrere at jeg har koblet til kameraet. Prøvd både med firewire og usb. Hva gjør jeg feil der? Prøvd både å sette den på Pal og NTSC, men med like dårlig resultat. Har du prøvd et annet alternativ for USB i kamera? Hos Nikon skal det stå på PTP for å få kontakt med Camera Control Pro. Vet ikke om det er likt hos Canon, men det bør vel stå i boka? Lenke til kommentar
TheBoxhead Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 HAr gjort dette med mitt EOS350d. Koblet til med usb kabel. Bruker EOS utility og camera remote, koblet mot lightroom popper bildene direkte inn i lightroom hver gang jeg knipser Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 bumper denne.Jeg har Canon EOS 1D Mark ||, og prøver å få bildene direkte inn men klarer det ikke. Hadigital photo professional, og funnet EOS capture, men den vil ikke registrere at jeg har koblet til kameraet. Prøvd både med firewire og usb. Hva gjør jeg feil der? Prøvd både å sette den på Pal og NTSC, men med like dårlig resultat. Fungerer med mk.II her. Vet ikke hva du gjør feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå