Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

*LØST* Nettverkskabel plutselig blitt ødelagt? Tilkobling fungerer ikke.

Anbefalte innlegg

Eller kan det være noe annet. Virus, trojaner, innbrudd osv?

Surfet på den bærbare og tilkobling ble brutt.

Sjekket den stasjonære og der var det også brutt. Sånt skjer jo av og til, så jeg restartet begge to, og koblingen ble ok på den bærbare. På den stasjonære får jeg ikke koblet til - står at kabelen ikke er koblet til nettverksadapteren.

Men det er den. Har sjekket ledning og alt er som det skal. Dette skjedde jo plutselig. 10 min før dette var linjen ok på begge.

Har dratt ut og satt inn igjen alle ledninger, både veggkontakt og i modem, restartet modem og som sagt sjekket kabel inn til pc. Har ikke sjekket noe inni selve maskinen enda, men ting løsner jo ikke sånn av seg selv inni der :p

Eller kan det være nettverkskortet som har tatt kvelden? Det er ca ett år gammelt og helt uskadet.

Merkelige greier. :hmm:

Edit; denne burde vel egentlig vært postet i underfora, så bare flytt den

EDIT 2: Problem løst. Restartet router igjen - og da plutselig...

Endret av cheeba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann,

jeg har sett gjennom loggen, men det stod faktisk ikke så mye der. Vet ikke om du har samlet opp info over noen dager i den loggen du hadde i den andre tråden? :)

I loggen min var det ikke mer enn ca 20 linjer. Klikka refresh, men det kom ikke opp noe mer.

Men det var interessant å lese i tråden din. Jeg har, dessverre, ikke altfor god greie på sikkerhet. Iallfall ikke når det kommer til innstillinger på routeren osv.

Har igrunn aldri vært plaget med noe virus e.l. Har SpySweeper og den ser ut til å luke unna det meste. Iallfall på overflaten ;)

Ellers styrer jeg unna de fleste luresider og har en relativt godt utviklet "luktesans" når det kommer til virus og spyware. Innbrudd via router på andre måter vet jeg ikke nok om til å beskytte meg 110%.

Har WPA aktivert og åpnet en port til uTorrent.

Lenke til kommentar

i så fall høres det ut som at jeg og du er temmelig på samme nivå. jeg var også sikker på at jeg ikke hadde noe dritt på pcen lokalt, og en masse virussjekker, online og lokalt, bekreftet dette. jeg har landet på at noen forsøker å overbelaste routeren min fra utsiden.

det trådløse nettverket er skrekkelig utstabilt og jeg ender opp med flere restarter om dagen noen ganger. logglinjene jeg postet er jeg usikker på hvor lenge var fra, tror de er timestamped. uansett blir denne logge nullstilt ved reboot. jeg har laget en samletråd om temaet her - så får vi se om noen kloke hoder kommer med noe nyttig info. ha en fin kveld

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...