Dr. Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Var en tur på jørpeland første helga i Januar. Lekte meg litt med kameraet i den fine naturen der, så knipsa ganske vilt. Er ganske fersk da! Ønsker gjerne respons på dette bilde! Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Har ikke tenkt til å øse på med råd, blir for mye til en nybegynner. Det du bør lære deg er bilde normalisering, dvs at du har riktig lys-styrke på bildene, selv om det ikke er noen fasit på dette. De fleste gangene vil du få en god lys-styrke ved å dytte histogramet til høyre, med exposure eller brightness. Når innholdet i histogramet går forbi høyresiden, får du overeksponerte områder, derfor vil man i de fleste bilder stoppe der og heller bruke recovery om det trengs. Lenke til kommentar
Dr. Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Har ikke tenkt til å øse på med råd, blir for mye til en nybegynner. Det du bør lære deg er bilde normalisering, dvs at du har riktig lys-styrke på bildene, selv om det ikke er noen fasit på dette. De fleste gangene vil du få en god lys-styrke ved å dytte histogramet til høyre, med exposure eller brightness. Når innholdet i histogramet går forbi høyresiden, får du overeksponerte områder, derfor vil man i de fleste bilder stoppe der og heller bruke recovery om det trengs. Takk for kritikken! Var bare et impuls bilde det her da, var ute å gikk og tok bilde mens vi gikk. Syns jeg var ganske heldig med bildet egentlig. Men skal teste ut instillingene du snakker om, men hadde ikke blitt no bilde om jeg hadde gjort det her. Og har heller ikke begyndt å redigere enda. Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Jeg mente det selvfølgelig i bilderedigeringen:) Lenke til kommentar
Dr. Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Jeg mente det selvfølgelig i bilderedigeringen:) Da har jeg redigert litt på bilde. Brukte bare canon programmet jeg, har endret på lysstyrken og kontrasten. Ble det bedre? Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Bedre ble det, men personlig er jeg ikke fan av mørke/udetaljerte bakgrunner. Men nå har du i alle fall lært litt om bilderedigering:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå