lars-frr Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Hei lurer bare på om det er mulig og oppnå Dolby digtal lyd på en dvd spiller med følgende ting.. Audigy 1 lydkort Klipsch promedia 5.1 Og en mustek dvd spiller med coxiacal ut.. Lenke til kommentar
striky Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Så vidt jeg vet har ikke Promedia 5.1 annet enn 6 analoge innganger (3xminijack). Og Audigy har kun Spdif-minijack ut. Da vil ikke dette være mulig. Men har kanskje Mustek-spilleren analoge utganger? Da vil det gå. Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Selvfølgelig vil dette være mulig. Dolby digital, dts ol. dekodes i dvd-spilleren og overføres derfra til forsterkeren ved hjelp av 5.1 kabler. Lenke til kommentar
striky Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Dersom DVD-spilleren har 5.1 utganger ja. Er ikke sikkert det er det på en så primitiv spiller som Mustek ___ . Lenke til kommentar
striky Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Selvfølgelig vil dette være mulig. Dolby digital, dts ol. dekodes i dvd-spilleren og overføres derfra til forsterkeren ved hjelp av 5.1 kabler. Dessuten kreves det at DVD-spilleren har innebygget DTS-dekoder for at den kan sende DTS ut på 5.1 utgangene (Tar det som en selvfølge at spilleren har DD-dekoder). Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 hmm, tror jeg svarte litt for kjapt istad. Leste ikke hele posten til striky før jeg selv postet. Dvdspilleren må selvfølgelig ha DD (evt. også dts) dekoder dersom dette skal funke og en analog 5.1 utgang. Som det ble nevnt også før jeg postet.. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Dette _kan_ la seg gjøre, men bare hvis det er et Audigy Platinum-kort (med tilhørende S/PDIF coax & optical inputs) Du må gå inn i AudioHQ og velge "S/PDIF input decode" eller noe liknende under "Device Controls" -og du må bruke versjon .252 eller senere drivere. for mer info sjekk ut news.creative.com -Products.Sound_Blaster.Audigy .... Inge Lenke til kommentar
lars-frr Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 k, det jeg vil er altså å koble lyden fra dvd spillerne inn i lyd kortet mitt for så at det skal bli DD.. . Produktbeskrivelse Mustek DVD V560 - DVD spiller Produkttype DVD spiller Produktformfaktor Tabletop Dimensjoner (BxDxH) 43 cm x 30.2 cm x 9 cm Vekt 4 kg Mediatype CD-R, CD-RW, SVCD, DVD, CD, Video CD Media Format NTSC, PAL Video D/A-omformer 10bit / 27MHz Lyd D/A-omformer 24bit / 96kHz Innebygde lyddekodere Dolby Digital Fjernkontroll Standard fjernkontroll - infrarød Lydmodus Surround Sound Strømforsyning AC 120/220 V ± 10% ( 50/60 Hz ) Spesifikasjon << Skjul spesifikasjon Generelt Produkttype DVD spiller Produktformfaktor Tabletop Bredde 43 cm Dybde 30.2 cm Høyde 9 cm Vekt 4 kg Innbyggingsfarge Sølv DVD Mediatype CD-R, CD-RW, SVCD, DVD, CD, Video CD Media Format NTSC, PAL Video D/A-omformer 10bit / 27MHz Lyd D/A-omformer 24bit / 96kHz Innebygde lyddekodere Dolby Digital Medielastetype Skuff Søkehastighet 32x Bildemodi Panorer og skann, normal, widescreen, postkasse DVD-repetisjonsmoduser A-B-gjentakelse, alle, tittel, programsegment CD-avspillingsmoduser Programavspilling, tilfeldig avspilling, gjenta alle sporene, ett-spors repetisjon Støttede digitale lydstandarder MP3 DVD-egenskaper Bilde-zoom Ja Bilde-zoomstyrke 4x Låsefunksjon for foreldre Ja Valg mellom flere kameravinkler Ja Valg mellom flere språk Ja Valg mellom flere undertitler Ja MP 3-kompatibel Ja Lydsystem Lydmodus Surround Sound Surround Sound-effekter Virtual Dolby Surround Responsbåndbredde 4 - 44000 Hz Dynamisk rekkevidde 95 dB Digitalt lydformat Dolby Digital-signal, DTS-digitalutgang Samplingsfrekvens på digital utgang 44.1KHz, 48 k Hz, 96 k Hz Total harmonisk forvrengning 0.004 % Andre egenskaper Skjermvisning Fjernkontroll Type Standard fjernkontroll Teknologi Infrarød Forbindelser Kontakttype 1 x SCART ( 21 pin SCART ) - bak 2 x kompositt video/lyd-utgang ( RCA phono x 3 ) - bak 1 x SPDIF-utgang ( RCA phono ) - bak 1 x 5,1-kanals lydutgang ( RCA phono x 6 ) - bak 1 x S-videoutgang ( 4 pin mini-DIN ) - bak 1 x hodetelefoner ( phone stereo 6.25 mm ) - foran Strømforsyning Strøminnretning Strømforsyning - integrert Påkrevd nettspenning AC 120/220 V ± 10% ( 50/60 Hz ) Strømforbruk ved drift 20 watt Dere kunne ikke gi meg en step by step guide til hvordan jeg skal få det til å fungere... Hadde vært kjempe det digg Lenke til kommentar
striky Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Kjøp 3 stk. 'minijack til stereo RCA', altså minijack til 2 RCA. (Kanskje det fulgte med anlegget??) Det blir altså 3 minijack inn i Klipsch, og 6 RCA (phono) ut fra DVD-spiller. Deretter må du slå på dekoding av lyd i DVD-spiller, noe du gjør i menyen (se bruksanvisning). Ikke vanskelig i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå