ltdata Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Er litt nybegynner når det gjelder hardware og håper noen kan hjelpe. Jeg har en AMD sempron 3400+ 1.8 ghz. 1gb ram Jeg har brukt CPU-Z og der står det at jeg har DDR2 2*512 mb. PC2-4300 (266mhz) Stemmer det at det er den jeg har? Hvilke typer ram kan jeg bruke i pcen min? På komplett.no sto det ikke 4300, men 4200 tror jeg i seksjonen hvor man skulle velge ram. Kan noen f.eks linke til en side men ram jeg kan bruke? Jeg har brukt 2 slots og har 2 ledige på hovedkortet. Hva bør jeg gjøre? Fjerne de som er der å sette inn 2-3 nye, eller beholde de to på 512 mb og sette inn de 2 nye slik at alle 4 plassene blir opptatt? Noen som også har noen anbefalinger når det gjelder hvilke rambrikker som yter bra? Lenke til kommentar
solskogen Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Det første du må gjøre er å finne ut hva slags hovedkort du har (produsent/merke) og så finne videre ut hva hovedkortet heter. Deretter kan du bruke minnevelgeren på komplett. Om du har en "pakkepc"(dell, hp, whatnot...) fungerer også minnevelgeren helt utmerket. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Hvordan finner jeg ut hva slags hovedkort jeg har? I programmet cpu-z. Er den noe som heter "motherboard" Her står det: Packard bell M2N-NVM Chipset NVIDIA Geforce 6150 Southbridge nForce 410/430 MCP Gir dette noe info om hva slags hovedkort jeg har? Lenke til kommentar
solskogen Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hvordan finner jeg ut hva slags hovedkort jeg har?I programmet cpu-z. Er den noe som heter "motherboard" Her står det: Packard bell M2N-NVM Chipset NVIDIA Geforce 6150 Southbridge nForce 410/430 MCP Gir dette noe info om hva slags hovedkort jeg har? Siden du har en packard bell kan du bruke det i minnevelgeren. Maskin har sikkert et navn og et nummer som minnevelgeren spiser til frokost. Lenke til kommentar
Frode99 Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Er litt nybegynner når det gjelder hardware og håper noen kan hjelpe. Jeg har en AMD sempron 3400+ 1.8 ghz. 1gb ram Jeg har brukt CPU-Z og der står det at jeg har DDR2 2*512 mb. PC2-4300 (266mhz) Stemmer det at det er den jeg har? Hvilke typer ram kan jeg bruke i pcen min? På komplett.no sto det ikke 4300, men 4200 tror jeg i seksjonen hvor man skulle velge ram. Kan noen f.eks linke til en side men ram jeg kan bruke? Jeg har brukt 2 slots og har 2 ledige på hovedkortet. Hva bør jeg gjøre? Fjerne de som er der å sette inn 2-3 nye, eller beholde de to på 512 mb og sette inn de 2 nye slik at alle 4 plassene blir opptatt? Noen som også har noen anbefalinger når det gjelder hvilke rambrikker som yter bra? Du har jo nettopp listet opp det du trenger Du bruker "DDR2 PC2-4300", så da vet du at den typen passer. Selvfølgelig, om du vil oppgradere, må du vite hva slags hovedkort du har så vi vet vilke typer RAM som passer. Jeg vil anta at du passer de fleste DDR2 merker. Hoverkortet finner du ved å bruker CPU-Z- (Google det) Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Jeg finner ikke noe info om produkttype i minnevelgeren som passer med infoen i cpu-z. Kan jeg bare røske ut minnet og ta med i en databutikk slik at de kan finne ut hva jeg kan bruke? (ønsker å oppgradere)? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Det er da bare å kjøpe et 2GB sett minne. Har ikke noe særlig å si når det kommer til type eller spesifikasjoner da 1 maskinen din er "forholdsvis svak" og 2 alle DDR2 brikker skal kunne brukes om hverandre. Foreslår det billigste 2GB settet du finner. Det er da ingen garanti for at 512 MB brikkene og Crucial brikkene vil fungere sammen, men da har du i alle fall 2 GB minne. De er også en god del raskere, noe som kanskje ikke er en ulempe. Meget bra sett til ok pris: Crucial DDR2-667 2 x 1GB Kit. Lenke til kommentar
odd martin Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Det er da bare å kjøpe et 2GB sett minne. Har ikke noe særlig å si når det kommer til type eller spesifikasjoner da 1 maskinen din er "forholdsvis svak" og 2 alle DDR2 brikker skal kunne brukes om hverandre. Foreslår det billigste 2GB settet du finner. Det er da ingen garanti for at 512 MB brikkene og Crucial brikkene vil fungere sammen, men da har du i alle fall 2 GB minne. De er også en god del raskere, noe som kanskje ikke er en ulempe. Meget bra sett til ok pris: Crucial DDR2-667 2 x 1GB Kit. Hovedkortet støtter ikke DDR2-667, det blir for høy hastighet i forhold til hva hovedkortet tillater. pc4300 = DDR2-533 2GB Kingston De brikken skal høre til å fungere fint til hovedkoret ditt Endret 22. januar 2008 av odd martin Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Tull, først og fremst så justerer brikkene seg til gjeldende hastighet automatisk og i følge PB support støtter hovedkortet 667MHz minne. Det er da ikke noe galt med de brikkene du foreslår, men med tanke på at Crucial brikkene er raskere og "bedre" ville jeg holdt en knapp på de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå