qwang Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Etter å ha lest denne artikkelen ble jeg litt i stuss, hva skal Erik Solheim å regjeringen støtte de asiatiske transene med? Er det å "dele kunnskaper og erfaringer", eller snakker vi økonomisk støtte? Vet det er "in" med muslimske homofile å slikt for tiden, men det fins da grenser hva vi skal bruke penger på. Kan hende jeg ikke har lest artikkelen godt nok. qwang Lenke til kommentar
kapitalisten Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 - Denne gruppen står ekstremt på sidelinjen av samfunnet i Nepal, og også her i Norge har mange hatt vanskeligheter med å stå fram, sier utviklingsministeren til VG Nett. Det at ministeren i det hele tatt kommenterer dette blir for meg helt absurd. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Hva med de homofile i Iran? Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Er det så mange transer i Nepal at de må ha et støtteprogram? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Vi må ha så mange støtteprogrammer som mulig så vi får kastet bort pengene våre. Rikdom er fæle greier, må vite Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Hva med støtteprogram for å få strødd på veien opp mot huset mitt. Det hadde jeg likt! drittkommune. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Hva er egentlig problemet med dette? Er det bare at folk er så homofobe at de ikke vil at pengene våre skal brukes på "jentegutter"? Skammelig ting å angripe. Og ja, for de som ikke vet det så er de transeksuelle en stor stor gruppe i diverse asiatiske land, en tradisjon som i Nepal strekker seg tilbake til evnukktradisjonen. Og disse gruppene er nå under ekstremt harde kår, i land som i seg selv har harde nok kår. Selvfølgelig er dette en like bra ting å bruke uhjelp på som noe annet vi holder på med. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Skammelig ting å angripe. Jeg simpelthen elsker høye moralske hester som gjør ethvert argument eller diskusjon umulig fordi det er umoralsk å diskutere :!: Poenget her er vel at, til tross for at vi er et RELATIVT SETT rikt land, så har vi bedre ting å bruke penger på enn "guttejenter" som du kaller dem. Særlig et fjerntliggende land vi ikke har noen kontakt med sine "guttejenter". Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Skammelig ting å angripe. Jeg simpelthen elsker høye moralske hester som gjør ethvert argument eller diskusjon umulig fordi det er umoralsk å diskutere :!: Poenget her er vel at, til tross for at vi er et RELATIVT SETT rikt land, så har vi bedre ting å bruke penger på enn "guttejenter" som du kaller dem. Særlig et fjerntliggende land vi ikke har noen kontakt med sine "guttejenter". Av de tingene vi bruker uhjelp på finnes det langt mindre viktige ting, i langt fjernere land, der langt mindre av pengene kommer fram til de som trenger hjelpen, enn de transvestittene i Nepal. Så vidt jeg kan se er den eneste grunnen til at dette blir brakt fram homofobi. Enkelt og greit. Så hvis du vil angripe uhjelpen, gjør på grunn av noen av de ekte problemstillingene rundt uhjelp, ikke fordi transer får penger. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Hva har homofobi med saken å gjøre? Kutt personangrep og prøv å forholde deg til diskusjonen. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Hva har homofobi med saken å gjøre? Kutt personangrep og prøv å forholde deg til diskusjonen. Har ingenting med personangrep å gjøre, men hvilken annen grunn enn homofobi er det til å plukke ut akkurat denne saken? Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) Syns det er berre domt å utsuge oss for pengane våre og gi det til nokon transseksuelle folk i nepal. Det er jo heilt idiotisk, skulane våre er jo heilt ødelakte av mugg og andre ting, kva med å bruke dei på å reparere dei......... Endret 19. januar 2008 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Syns det er berre domt å utsuge oss for pengane våre og gi det til nokon trandseksuelle folk i nepal.Det er jo heilt idiotisk, skulane våre er jo heilt ødelakte av mugg og andre ting, kva med å bruke dei på å reparere dei......... Det er store økonomiske forskjeller på å bruke penger innenriks og å bruke penger på uhjelp. Så lenge man er med på det internasjonale økonomiske markedet så kan man rett og slett ikke bruke hva man vil innenriks uten store konsekvenser. Så det er ikke noe spørsmål om at uhjelp tar vekk fra forbruket til norske skoler. Det er bare uvitenhet. Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Hvorfor skal vi dele ut penger til minigrupper som knapt noen har hørt om rundt om i verden når vi ikke har det helt perfekt her hos oss enda? Hvorfor kunne vi ikke bruke det på å sysselsette NORSKE mennesker? Jeg, og sikkert mange andre, vet knapt hvor i verden Nepal er. Så skal skattepengene våres brukes på gutter som liker å kle seg i jenteklær der. Hvorfor det? Hvordan planlegger de å hjelpe dem til jobb i skjønnhetssalonger? Fortsatt er det mange steder i samfunnet som trenger penger. Jeg anser norske pensjonister som mer viktig enn nepalske transer. Er jeg den eneste? Har jeg misforstått noe? Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Har jeg misforstått noe? Ja. Hvordan økonomien fungerer. Penger til uhjelp blir ikke tatt av penger som ellers kunne gått til hjelp i Norge. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Staten gir penger sånn at vi kan se flinke ut i internasjonal sammenheng, og for at de av oss som trenger det kan føle seg tilfreds med at vi hjelper til i verden. Så lenge pengene i mine øyne blir brukt uansett så spiller det liten rolle hva de brukes til. Eneste jeg blir litt irritert over er når det er underslag eller annet snusk med pengene. Om de går til sultene, aidssyke, nepalske guttejenter eller slankekur for feite amerikanere spiller liten rolle. Trenger man hjelp så trenger man hjelp uansett om det er noen som trenger mer hjelp Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Vet det er "in" med muslimske homofile å slikt for tiden[...] Står det noe om det i Arabi Vouge? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 men det fins da grenser hva vi skal bruke penger på. Nei, når norske politikkere peiler seg inn på en FN-stilling finnes det absolutt ingen grenser på hva de kan finne på å bruke pengere våre til i utlandet. At Erik Solheim har peilet seg inn på FN er det lite tvil om og det vil koste oss flere milliarder. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Det er store økonomiske forskjeller på å bruke penger innenriks og å bruke penger på uhjelp. Så det er ikke noe spørsmål om at uhjelp tar vekk fra forbruket til norske skoler. Det er bare uvitenhet. Penger til uhjelp blir ikke tatt av penger som ellers kunne gått til hjelp i Norge. Så oljefondet er magiske penger altså, som vi aldri kan bruke på oss selv, bare dele ut til andre? Merkelig hvordan det funker for alle andre land enn Norge som i tillegg har relativt små inntekter fra gass og olje. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Så oljefondet er magiske penger altså, som vi aldri kan bruke på oss selv, bare dele ut til andre? Oljefondet blir jo i høy grad brukt på oss selv og i norske interesser. Merkelig hvordan det funker for alle andre land enn Norge som i tillegg har relativt små inntekter fra gass og olje. Hollandsk syke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå