Gå til innhold

3 gang samme feil oppstår på tv - hvilke alternativer har jeg?

Gjest Slettet-80wCWpIM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-80wCWpIM

Tven har vært inne til rep 2 ganger, nå er det 3 gang at feilen oppstår, hvilke alternativer har jeg og hvordan pleier Elkjøp å håndtere slike saker ?

Det ser ikke ut som de selger den modellen lengre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM
I de fleste tilfellene gir elkjøp deg en tilsvarende eller bedre ny TV....

Elkjøpansatt

Er det mulig å betale et mellomlegg for å heller kjøpe valgfri tv ? (isåfall, hvordan fastslår dere verdien på tven som leveres inn?)

Lenke til kommentar

Hvis det er 3dje gang samme feil, så kan du heve kjøpet. Om det er forskjellige feil, så må den inn 4 ganger før du kan heve kjøpet.

Man pleier å få omlevert produktet når en reperasjon tar vesentlig lang tid, da får man tilsvarende eller bedre vare i henhold til spesifikasjonene på apparatet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Er 3 gang det er samme feil ja! det blir vel fort en diskusjon hvis jeg prøver å heve kjøpet, det beste hadde nok vært mellomlegg og en tv jeg har lyst på.

Lenke til kommentar

ThomasM: Utfordringen er at du ofte får omlevert til tilsvarende tv. Om tven din er gammel (hvor gammel er den?) så får du dermed en tv som er en god del rimeligere enn du originalt betalte.

Hvilken tv er det snakk om, og når er den kjøpt?

Jeg tror uansett denne saken løser seg, så fremt du har tatt vare på all servicedokumentasjon og slikt?

Husk også at feilen må konstateres hos et verksted, det er ikke bare å troppe opp på elkjøp og kreve løsning med en gang, vil nok ta et par ukers tid :).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
ThomasM: Utfordringen er at du ofte får omlevert til tilsvarende tv. Om tven din er gammel (hvor gammel er den?) så får du dermed en tv som er en god del rimeligere enn du originalt betalte.

Jeg tror uansett denne saken løser seg, så fremt du har tatt vare på all servicedokumentasjon og slikt?

Husk også at feilen må konstateres hos et verksted, det er ikke bare å troppe opp på elkjøp og kreve løsning med en gang, vil nok ta et par ukers tid :).

Det er snakk om en 26" matsui lcd som er kjøpt for litt over 2 år siden, tror det er snakk om ca 2,5. Den eksisterer hvertfall ikke på sidene deres. Målet er egentlig å ordne med mellomlegg slik at jeg får en tv jeg har lyst på, har i lang tid planlagt å kjøpe en større tv

Tviler ikke på at saken løser seg, lurte bare på hva som var de greieste alternativene, har tatt vare på all servicedokumentasjon.

Sendte en liten mail til elkjøp, han som svarte skrev bare at hvis det ble konstatert samme feil for 3 gang så har kunde ifølge kjøpsloven lov til å heve kjøpet. Ser ikke akkurat for meg at det er en aktuell løsning

Tenker at jeg tar meg en tur innom elkjøp med tven iløpet av neste uke, slik at de får sendt den inn, så ender det forhåpentligvis med at det går fint at jeg betaler mellomlegg og får valgfri tv.

Lenke til kommentar

Hvis man får omlevert til et nytt produkt av merkeverksted/ butikk, er det ikke da kurrant å få et dyrere produkt hvis man selv betaler mellomlegget? Butikken kunne kanskje tjene på dette. Men dette vet jeg ikke, så skal ikke rote meg inn på det spørsmålet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...