Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreen i boot av Vista 64bit med 4gig ram

Anbefalte innlegg

Hei, har sitter med windows xp 64bit til idag, da jeg bestemte meg for og prøve vista, tok en tur til datakjeden og kjøpte vista home premium 64bit, Innstalerte og alt så ut til og gå bra, så plutselig når det sto" windows is starting for the first time osv" så kom det blåskjerm, jeg tenkte med en gang at det kunne være minnet, dro ut 2 brikker og da funket alt, MEN.. det funket smertefritt med 4gig i xp 64bit, så hva er galt nå?

Har andre problemer med innstalasjon av drivere/msn, popper opp sånn security ting, og jeg trykker "innstal this driver" men den popper bare opp om og om igjen.. Ganske irriterende

Angående minnet og blåskjerm, jeg Vet at det ikke er noe galt med minnet, det virket fint for 1 time siden da jeg satt på xp64 bit.

Takker for hjelp og svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok fikset den greia angående driver, men har du mulighet til og hjelpe meg med minne hjelp? og hvor får jeg den fixen fra?=)

har lest at noen justerer volten og at da funker det, men jeg aner ikke hva jeg skal sette den til :/

Endret av lunnr
Lenke til kommentar

Greit, 4gig ram virker nå, men skrudde av den VAC eller hva den het, og virket ikke og innstalere nye lydkort driver, den popup fra windows security kommer ennå

btw, har 10 fps i wow, før lå jeg på 100+, lagger noe grenseløst, noen ide hvorfor? har ikke innstalert noe annet en wow,skjermkort driver,hovedkort driver osv.

Lenke til kommentar

Hjelpesløs? joa takk for den du, Nei vil ikke si det akkurat, er da en grunn for at Hw.no forum er i bruk eller? SP1 er vel innstalert fra før av? Og jeg finner ikke noe mer Oppdateringer til windows via auto update, + at jeg har lagt inn skjermkort drivere og hovedkort drivere ja.

Lenke til kommentar
Hjelpesløs? joa takk for den du, Nei vil ikke si det akkurat, er da en grunn for at Hw.no forum er i bruk eller? SP1 er vel innstalert fra før av? Og jeg finner ikke noe mer Oppdateringer til windows via auto update, + at jeg har lagt inn skjermkort drivere og hovedkort drivere ja.

SP1 legges ikke inn av seg selv nei. jeg skal gi deg en link til en hotfix pakke som legger seg inn selv: Dr.Vista

du må registrere deg da, men vis du får til selv om det er tysk så skal jeg love deg at vista kommer til å bli helt nytt :)

Lenke til kommentar

Ok jeg innstalerte begge satt og ventet lenge, tror alt ble innstalert.. men har ikke merket noe forskjell, kom bare opp i DOS vinduet og zippet masse filer , som vel stemmer at skal skje? så trykket jeg på en tast da den var ferdig, så lukket den seg. også restartet jeg pcen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...