Gå til innhold

Russland og visum

Anbefalte innlegg

God dag.

Jeg og noen kamerater har tenkt oss til St. Petersburg snart, men har skjønt at visum kan være litt tricky. På UDs landsider står det at man trenger en motpart som inviterer i Russland, som en privatperson, reisebyrå eller hotell. Hvis vi bestiller hotell på forhånd, må vi da kontakte dem og få de til å sende oss en skriftlig invitasjon som vi må bringe til ambassaden? Jeg har også noen venner der jeg kunne fått invitasjon fra, noen som har en formening om hva som ville vært lettest?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var i St. Petersburg for et par år siden, og måtte ganske riktig ha en invitasjon fra noen/noe i Russland for å få Visum. Det finnes massevis av sider på nettet som selger slike invitasjoner for et par dollar. Evt. kan du helt sikkert får hotellet du skal bo på til å faxe deg en invitasjon.

Selv kjøpte jeg invitasjon fra en side jeg fikk anbefalt. Jeg husker dessverre ikke hvilken det var, men det fungerte utmerket.

Lenke til kommentar

Måtte også ha invitasjon når vi reiste i slutten av November '07. Men ta kontakt med hotellet deres. Det er sikkert ikke første gang de sender ut invitasjoner :)

Hvorfor vil dere til St. Petersburg egentlig? Utrolig skitten og trafikkert by. Utrolig mye folk over alt.

Vi var der dog med ca. -10c, kanskje det er bedre om sommeren. Mye fin kultur og flotte palasser for dem som er interesserte i det.

Mange pene jenter dog :)

Lenke til kommentar

Takk for svar. Får kontakte hotellet. For et system...

Skal først og fremst besøke noen bekjente. Bortsett fra det blir det vel en del festing og kanskje få presset inn litt sightseeing. Visstnok skal Russland være landet i verden med høyest ratio av kvinner i forhold til menn, så det kan jo bli bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...