_tHokA_ Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 For en stund tilbake satte jeg inn en sub bak i bilen uten å tenke så mye om det. Nå har subben ødelagt hattehøytalerne mine siden subben har presset luft mot de. Hva kan man gjøre for å unngå at det samme skjer? Om man f.eks lager et basshull mellom setene (bak armstøttene bak) Vil det da lede luft trykket ut ifra bagasjen, så hatt høytalerne slipper å ta imot trykket Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Hade du kasse på dem? Det hjelper nok. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Hadde ikke kasse på hatt høytalerne. De er jo bare satt i et hull i hatt hylla. Med magneten ned i bagasjen Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Akkurat, bygg kasse :)q Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Hvordan skal man kunne klare å bygge en kasse på de da de er montert der? :S Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Kan bare lage små kasser uten front som du fester under hattehylla, sånn at det blir tett rundt høyttalerne, slik at hattehylla blir fronten, eller baffelen til kassene. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Det kan jo gå. Hva med å lage kasse under hele for begge? Begge i samme kasse Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Så lenge du får 'isolert' dem mot subben, så tenker jeg det blir bra. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Går bra å lage en kasse for begge, bare lag en skillevegg midt i, slik at de får hvert sitt kammer. Lenke til kommentar
nodde Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Du kan jo bygge subkassen opp til hatthylla, og ta bassreflexrøret opp i hatthulla og inn i bilen. Er noe sånt jeg har tenkt å fixe når jeg får elementene mine. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Vil ikke anbefale nodde sitt forslag da dette ødelegger bassopplevelsen veldig. Det vil bli buldrete og dårlig bass. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Vil ikke anbefale nodde sitt forslag da dette ødelegger bassopplevelsen veldig. Det vil bli buldrete og dårlig bass. Hvis du bygger feil så blir det det ja. Det du lager når du tar en port opp hattehylla, er en båndbasskasse, og de er visstnok (har ikke prøvd selv) veldig vanskelig å beregne. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) Båndpasskasse mener du ? Tror det er det det heter. Men det er vel en kasse med en eller flere hindringer inni. Altså plater som ikke deler kassen i to eller flere, men det er ca 5 cm klaring fra den ene veggen. Tror ikke det med bassport opp i hattehyllen har noe for seg i det hele tatt, utenom å sende den buldrende bassen ut i bilen og ødelegge lydopplevelsen totalt:P EDIT : det heter bandpasskasse Endret 19. januar 2008 av Effectiv Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Jo, det er nettopp det det blir, båndpasskasse altså.. Her er en kasse av 2. orden f.esk.: Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 er dette et stort problem viss man ikke har en så kraftig bass Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 anbefaler uansett kasse. spiller mye bedre og renere Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 For en stund tilbake satte jeg inn en sub bak i bilen uten å tenke så mye om det. Nå har subben ødelagt hattehøytalerne mine siden subben har presset luft mot de. Hva kan man gjøre for å unngå at det samme skjer? Om man f.eks lager et basshull mellom setene (bak armstøttene bak) Vil det da lede luft trykket ut ifra bagasjen, så hatt høytalerne slipper å ta imot trykket Du kobler ut de ødelakte høyttalerene, og oppgradere høyttalerene foran i bilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå