Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Unngå at hatthøytalerne blir ødelagte

_tHokA_

Anbefalte innlegg

For en stund tilbake satte jeg inn en sub bak i bilen uten å tenke så mye om det. Nå har subben ødelagt hattehøytalerne mine siden subben har presset luft mot de.

Hva kan man gjøre for å unngå at det samme skjer? Om man f.eks lager et basshull mellom setene (bak armstøttene bak) Vil det da lede luft trykket ut ifra bagasjen, så hatt høytalerne slipper å ta imot trykket

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil ikke anbefale nodde sitt forslag da dette ødelegger bassopplevelsen veldig. Det vil bli buldrete og dårlig bass.

Hvis du bygger feil så blir det det ja. Det du lager når du tar en port opp hattehylla, er en båndbasskasse, og de er visstnok (har ikke prøvd selv) veldig vanskelig å beregne.

Lenke til kommentar

Båndpasskasse mener du ? :p Tror det er det det heter. Men det er vel en kasse med en eller flere hindringer inni. Altså plater som ikke deler kassen i to eller flere, men det er ca 5 cm klaring fra den ene veggen. Tror ikke det med bassport opp i hattehyllen har noe for seg i det hele tatt, utenom å sende den buldrende bassen ut i bilen og ødelegge lydopplevelsen totalt:P

EDIT : det heter bandpasskasse :)

Endret av Effectiv
Lenke til kommentar
For en stund tilbake satte jeg inn en sub bak i bilen uten å tenke så mye om det. Nå har subben ødelagt hattehøytalerne mine siden subben har presset luft mot de.

Hva kan man gjøre for å unngå at det samme skjer? Om man f.eks lager et basshull mellom setene (bak armstøttene bak) Vil det da lede luft trykket ut ifra bagasjen, så hatt høytalerne slipper å ta imot trykket

Du kobler ut de ødelakte høyttalerene, og oppgradere høyttalerene foran i bilen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...