Snoopyline Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) Det største hinder er vel det samme som det var for homofilt foreldreskap for ti år siden; sosialt stigma og frykt for samfunnets aksept av barna. Men mangelen på insentiver og juridisk sikkerhet du ellers vil få ved ekteskap er også et viktig argument. Ved et senario som det jeg beskrev, med en hjemmeværende part, vil jo denne ta en stor risiko ved ikke å ha inntekt og derved opparbeide seg rettigheter dersom den blir enslig igjen. Jeg har ikke egentlig reflektert over bigami før, men jeg finner bare flere og flere gode argumenter for. Spesielt med tanke på forplantning, en får forutsette at i allefall noen av partene har sex med hverandre (det er vel neppe en forutsettning at alle individene er biseksuelle). Det er jo store fordeler med å være flere til å fostre barn både menneskelig og økonomisk. Det blir en slags erstatning for de større familiene som er mindre vanlig nå. Det blir spennende å se fremover. Endret 10. februar 2008 av Snoopyline Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Hvis dette forslaget hadde kommet opp i media kan jeg garantere deg at en eller annen bekymret FrP-politiker hadde gått på forsiden av VG og appelert til folks fremmedfrykt. Frykt for at muslimske menn skulle lage seg harem og forverring av problematikken rundt arrangerte ekteskap hadde nok vært hovedmomentene. Dette er på ingen måte noen enkel problemstilling, men jeg synes ikke at de største ankepunktene mot dette forslaget ligger på det moralske plan, heller på det juridiske plan. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Når jeg hører på folk som snakker om bigami så tenker jeg: Er det et stort behov for det? Personlig så vet jeg om får personer som i det hele tatt ønsker seg et forhold med to kvinner(eller motsatt),som faktisk kan gjøre et forhold mer komplisert. Men som sagt så syns jeg dette er et vanskelig tema å snakke om. Lenke til kommentar
Skummel_Fyr Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hva er egentlig galt med Bigami? Muslimer har i den siste tiden bedrevet en intens lobby virksomhet for å forsøke å få legalisert flerkoneri fordi koranen i visse tilfeller tillater det. Ulempene i et Norskt fra før av hardt beskattet samfunn er: Flere syke på korridorer, flere fiskal avgifter, dvs slikt som miljøavgifter som går rett i statskassen. Flere skoler kommer til å forfalle fortere enn før (om mulig) Norge kommer til å gå til h*lvete 4 ganger fortere enn før fordi man vil importere sosialklienter med 4 ganger så mange koner som før. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Er det hensiktsmessig å innføre enda mere utvanning av båndene mellom foreldre/barn i Norge? Det virker for meg som kontakten mellom foreldre/barn har hatt et stødig forfall lenge allerede. Det viktigste i en familie er barna. Ettersom de ikke har noen særlige valg eller muligheter som kan påvirke hvilken situasjon de befinner seg i. Sett utfra dette, så synes jeg det blir feil å bygge oppunder foreldres muligheter til å ytterligere fremmedgjøre seg selv. Jeg tror det er nedbrytende for det moderne samfunn på lang sikt. Ikke bare nedbrytende, men også en unødvendig dekandent vulgæritet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå