Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har gifte kvinner sex ?

Paganini1

Anbefalte innlegg

Hvor ofte er det normalt for gifte kvinner å ha sex?

Alle vet at gifte kvinner stort sett mister sex lysten spesielt tter at de har fått barn, men jeg lurer ganske enkelt på hva som er vanlig siden jeg giftet meg i august og vi har hatt sex 2 ganger etter det fordi dama ikke vil ha sex.

Er ganske lei av å bli avvist.... Hva er normalt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er IKKE slik at det alltid blir mindre sex etter man er gift - heller ikke at det alltid er kvinnen som mister sexlysten. Dette er like forskjellig fra person til person, par til par som alt annet.

Det som derimot er veldig vanlig er at man går inn en (v)ond sirkel i ekteskapet hvor man havner i en rutine, tar hverandre for gitt osv osv. Dette kan naturligvis medføre redusert sexlyst.

Men i alle parforhold kan det/vil det forekomme svingninger i sexlysten hos begge. Det viktigste er å ta hensyn til hverandre, kommunisere om problemene og vise at man bryr seg og elsker personen fortsatt.

En familieterapaut/samlivsekspert er den rette plassen å gå. Det er ikke negativt å gå for å få rådgivning. De som synes det lever i det forrige århundre og er sneversynte. Det trenger heller ikke å bety slutten på forholdet.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Alle vet at gifte kvinner stort sett mister sex lysten spesielt tter at de har fått barn

Dette er ganske enkelt feil. Det er selvfølgelig store variasjoner, og spesielle livssituasjoner (som dødsfall, sykdom, mm) kan gjøre at det blir sjelden i en periode, og ting som alder spiller og anledning spiller selvfølgelig inn, men "normalt ofte" for et nokså nygift par ville jeg tenke var mer enn en gang i uka. Jeg har vært gift i snart 20 år. Vi har sex flere ganger i uken, ca annen hver dag. Det er nok ganske mye, men bra for oss.

Viktigere er kanskje for deg å finne ut hvor ofte du har lyst, og hva som blir for lite for deg. Det med sex er litt gi og ta. Hvis det er ensidig full stopp over lengre tid uten at det er gehør for at det blir feil for deg, så trenger dere hjelp.

Er ganske lei av å bli avvist....

Skjønner godt det. Mange med problemer med sex'en har glede av en periode der man bestemmer seg for å ikke ha sex i det hele tatt (det har du jo uansett ikke), men der man skal øve på fysisk nærhet (berøring, massasje, ...). Det er viktig at dere ikke går over i sex fordi begge eller en av dere blir for kåte. Poenget er å etablere en periode der det ikke føles noe press for noen til sex, slik at man kan slappe av og kjenne etter hva man føler. Da vil ofte lysten vokne også.

Det står sikkert skrevet masse om det på nett. Se etter.

MiM

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Alle vet at gifte kvinner stort sett mister sex lysten spesielt tter at de har fått barn, men jeg lurer ganske enkelt på hva som er vanlig siden jeg giftet meg i august og vi har hatt sex 2 ganger etter det fordi dama ikke vil ha sex.

Er ganske lei av å bli avvist.... Hva er normalt?

Alle vet ikke at gifte kvinner mister sexlysten etter en barnefødsel. Jeg har i hvert fall ikke opplevd det.

Høres ikke helt vanlig ut det du beskriver. Ville tatt meg en skikkelig prat med min bedre halvdel hvis det hadde vært meg som var i en slik situasjon.

Vanskelig å si hva som er normalt, fordi det kommer vel an på hver og en. Men husker å ha sett statistikker som viser at et par ganger i uken ikke er uvanlig.

:)

Hvis dette er en seriøs tråd så hadde jeg skillt meg fra kona umiddelbart!

Hvorfor vi du skille deg fra kona di hvis denne tråden er seriøs?

:dontgetit:

Lenke til kommentar

Høres veldig unormalt ut for meg også.

Joda det vil bli ganske så stille på sexfronten etter en fødsel men så tar det seg opp igjen.

I tillegg er det vanskelig å å ha så mye lyst når natteroen blir forstyrret hver natt den første tida etter fødselen.

Babyer bryr seg ikke så mye om at det er natt når de føler seg utilpass, vil ha pupp eller rett og slett er våkne.

Men ettersom det kun er 1 gang i kvartalet så burde dere seriøst ta dere en prat om emnet/problemet, for jeg regner med at dette er et problem for deg.

Er ikke lett å ligge der med kjempebenner ved siden av en naken vakker kvinne som over hodet ikke har lyst.

Så en samtale er nok tingen for å løse opp i spenningen.

Lenke til kommentar

Like ofte som før de giftet seg. Det vanlige for ektepar er vel 2-3 ganger i uken i gjennomsnitt. Men sexlyst varierer selvsagt fra kvinne til kvinne. Det er dog ikke uvanlig at kvinner mister sexlysten midlertidig under og etter svangerskap. Enkelte kvinner jeg har møtt sier også at barn er det som driver dem til sex, og at når de har fått barna de ønsker seg, ønsker de heller ikke mer sex. Heldigvis er det ikke så mange av den typen...

siden jeg giftet meg i august og vi har hatt sex 2 ganger etter det fordi dama ikke vil ha sex.

Kan jeg spørre hvor ofte dere hadde sex før dere giftet dere? Eller hadde dere ikke sex før dere giftet dere, slik at du ikke har noe å sammenligne med?

Noen ganger finner man bare ut at partneren har lite sexlyst fra naturens side. Det kan hjelpe at du er mer aktiv i husarbeid og slikt, sånn at hun får mer overskudd til sex. Kanskje kan det hjelpe å piffe opp sexlivet med noen nye påfunn av sexleker, men det betinger jo at begge har lyst til å prøve noe nytt. Snakk med en sexolog og få profesjonelle tips.

Hvis ingenting nytter, og du må konstatere at dere har vidt forskjellige behov, prøv å få en avtale med henne om at du kan få tilfredsstilt dine behov hos andre - enten hos prostituerte eller ei fast veninne/elskerinne. Du er isåfall ikke den første ektemannen som får sex på bortebane. Dette er en vanlig grunn til såkalt "utroskap". Hvis hun blånekter deg å gjøre dette, kan du enten gjøre det allikevel og ikke si noe til henne, eller du kan finne ei annen kone - hvis du da ikke ønsker å leve resten av livet med bare sporadisk sex.

Lenke til kommentar

Like ofte som før de giftet seg. Det vanlige for ektepar er vel 2-3 ganger i uken i gjennomsnitt. Men sexlyst varierer selvsagt fra kvinne til kvinne. Det er dog ikke uvanlig at kvinner mister sexlysten midlertidig under og etter svangerskap. Enkelte kvinner jeg har møtt sier også at barn er det som driver dem til sex, og at når de har fått barna de ønsker seg, ønsker de heller ikke mer sex. Heldigvis er det ikke så mange av den typen...

siden jeg giftet meg i august og vi har hatt sex 2 ganger etter det fordi dama ikke vil ha sex.

Kan jeg spørre hvor ofte dere hadde sex før dere giftet dere? Eller hadde dere ikke sex før dere giftet dere, slik at du ikke har noe å sammenligne med?

Noen ganger finner man bare ut at partneren har lite sexlyst fra naturens side. Det kan hjelpe at du er mer aktiv i husarbeid og slikt, sånn at hun får mer overskudd til sex. Kanskje kan det hjelpe å piffe opp sexlivet med noen nye påfunn av sexleker, men det betinger jo at begge har lyst til å prøve noe nytt. Snakk med en sexolog og få profesjonelle tips.

Hvis ingenting nytter, og du må konstatere at dere har vidt forskjellige behov, prøv å få en avtale med henne om at du kan få tilfredsstilt dine behov hos andre - enten hos prostituerte eller ei fast veninne/elskerinne. Du er isåfall ikke den første ektemannen som får sex på bortebane. Dette er en vanlig grunn til såkalt "utroskap". Hvis hun blånekter deg å gjøre dette, kan du enten gjøre det allikevel og ikke si noe til henne, eller du kan finne ei annen kone - hvis du da ikke ønsker å leve resten av livet med bare sporadisk sex.

Det er ikke manlende sex pga barnefødsel vi snakker om siden det er 7 år siden vi fikk barn. Vi har vært samboere som har hatt mindre sex i flere perioder men ikke så ille som nå. 2 g siden bryllup i august er ikke mye.

Gjorde en undersøkelse blant 8 venner i alderen 28 - 42 og alle hadde erfaringen at damene mistet lysten eller hadde fått betraktelig redusert sexlyst etterhvert, men ingen så ille som hos meg. Vi snakker da ikke lenge rom rett etter at de har fått barn men flere år etterpå.

Lenke til kommentar

Nå blei jeg litt nyskjerrig gitt.

Det er altså 7 år siden siste barn blei født, dere har altså bodd sammen i over 8 år og dere giftet dere i august 2007.

Hvorfor det og gjerne litt utfyllende om selve beslutningen.

Litt av problemene kan nemlig ligge i svarene på overnevnte spørsmål.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...