Vitamin Bjørn Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) Skal ta en aldri så liten oppgradering på maskinen om ikke så lenge. Jeg lever fortsatt på DDR1, IDE og AGP her så nå tenkte jeg å bytte ut til noe bedre. har ikke all verdens penger å bruke på tull akkurat nå så det får bli med det grunnleggende så jeg kan oppgradere til bedre ting senere i tid. eller, hvem vet.. så treg som jeg er å oppgradere Er uansett på jakt etter et ok pci-ex skjermkort til under 1000kr. jeg spiller ikke noe særlig på pc, har konsoll til slikt. så vil helst bare ha et skjermkort som kjører vista flytende. Noen forslag? PS: Vennligst sjekk på komplett bare, siden jeg har funnet alt annet der. Endret 19. januar 2008 av Sjokoladekake Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 hva med? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341399 Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Kjenner du til kortet? ytelse osv? Skal klare å kjøre vista flytende. tenker det kanskje må til litt mer ram på skjermkortet da, tror ikke du? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 ram på skjermkort er ikke så viktig.. feks 1 gig ram på gpu er som regel bare til nOObs ( ) for å virke bra men det er hastighetene på kortet som bestemmer... er en begrensning i agp kort... og radeon kortene er nok det beste valget... nvidia har jo nesten ikke noen ting i agp... her er 512mb vers.. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344779 sjekka litt rund og 512 er det beste på hd 2600 Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Nå ser jeg en liten feil her. Jeg er på leit etter PCI-Express jeg ikke AGP, så ikke du hadde funnet agp kort før nå Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Hvis du klarer å strekke seg til dette er du iverfall trygg Sapphire Radeon HD 2900 PRO 512MB GDDR3 Veldig bra kort... har hatt et sånn selv Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) Beveger oss litt over budsjettet da. har allerede strukket meg mye. Hva med dette? XFX GeForce 8600GT 540M 256MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI, 540/1400Mhz edit: var visst mye viftestøy på denne. skal ha en rolig maskin denne gangen! Kanskje denne duger? Endret 19. januar 2008 av Sjokoladekake Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Ingen andre som har et par forslag å komme med? setter pris på alle forslag! er ganske grønn på skjermkort, lenge siden jeg har måttet bestille et så.. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Ingen andre som har et par forslag å komme med? setter pris på alle forslag! er ganske grønn på skjermkort, lenge siden jeg har måttet bestille et så.. Her er et bra og billig kort: Sapphire Radeon HD 2900 GT 256MB GDDR3 : 1099kr på komplett. Sapphire Radeon HD 2900 GT Full Retail 256MB : samme kort på mpx.no til 798kr. Og som du ser lønner det seg å sjekke andre butikker hvis du bryr deg om pris Endret 21. januar 2008 av Kent -amdme- Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Ser man det! men er ikke så lett å få samlet alt på et sted. blir uansett til at noe koster mer eller mindre en annen plass Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Ser man det! men er ikke så lett å få samlet alt på et sted. blir uansett til at noe koster mer eller mindre en annen plass Du har jo alltids Prisguiden. Endret 21. januar 2008 av Kent -amdme- Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 joda. tok å sjekket opp mpx mot komplett. endte på samme pris til slutt uansett når jeg tok tingene jeg har skrapet sammen til nå Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Skal du ikke spille på PCen, så skal det sies at det blir ganske så overkill med såpass "bra" skjermkort. For i underkant av 400kr, så får du et skjermkort som er 100% støyfritt, og som klarer Vista uten problemer: https://prisguiden.no/product.php?productId=85665 (skjermkortet blir ikke særlig tungt belastet i Vista, og det kreves nærmest bare en 256MB (eller mer) og DX9 for at det skal gå smooth) Spar heller pengene og bruk det på mer RAM/bedre prosessor om du vil at det skal gå enda bedre. Endret 21. januar 2008 av andrull Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Skal ha intel core 2 quad og 4 gig ram.. så gjør ingen ting å spytte "litt ekstra" i et skjermkort blir alltid et lan eller noe uansett. klarer meg fint med et slikt kort da skal uansett se mye HD film, så det er greiest med beste kort til under 1000 kr Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Da får du jo en meget bra pc tilslutt da Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Skal ha intel core 2 quad og 4 gig ram.. så gjør ingen ting å spytte "litt ekstra" i et skjermkort blir alltid et lan eller noe uansett. klarer meg fint med et slikt kort da skal uansett se mye HD film, så det er greiest med beste kort til under 1000 kr Ser at du fikk anbefalt Sapphire Radeon HD 2600 XT i AGP-utgave tidligere som jeg synes gir mye for kronene og samtidig styrker budsjettet ditt. Dette kortet finnes også i PCI-E med 512MB RAM her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=33892...led#ProductTabs Dette kortet er billig og har alt du trenger og det er spesielt bra i Vista, blant annet fordi det støtter HDMI og har AMD Xilleon™ HDTV encoder. Det støtter også MPEG-2, MPEG-4, DivX, WMV9, VC-1, og H.264/AVC encoding og transcoding. Du kan jo lese mer om kortet her http://www.sapphiretech.com/nw/products/pr...d=179&grp=3 Hvis du skal bruke det til video, TV og film fra nettet så er dette kortet midt i blinken og overgår NVIDIA sine alternativer i samme prisklasse for slik bruk. Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 “..this card would be a video card to reckon with if you plan on using it on a big T.V. or in a home theater PC system. Having 5.1 onboard HDMI sound is a huge plus and coupled with the high.” Og så tok vi det kortet. hehe. takker for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå