Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Oppstartproblemer i windows vista

Anbefalte innlegg

Har problemer når jeg starter opp windows. Får blåskjerm og kommer ikke inn i windows. Dette er pga en skadet driver i windows-registeret. Går så inn på setup, booter fra disc og putter i windowsdisken, tenker å formatere. Booter fra cd, men før setupmenyen jeg formaterer fra kommer opp får jeg igjen blåskjerm. Dette skjer om og om igjen.

Hvordan kan jeg få sletta hele partisjonen før blåskjermen kommer, eller fiksa blåskjermen? Får ikke skrevet hva som står der, fordi blåskjermen er der et halvt sekund eller noe før pcen restarter. Tricky situasjon, men det eneste jeg trenger er å formatere. Vil helst slippe å innstalere windows på en annen harddisk, for så å manuelt formatere denne partisjonen, da det er jævla mye stress, men det er vel en mulig løsning om alt annet feiler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg så hva du skrev, men i mitt data-hode så syns jeg bare det hørtes merkelig ut at en software-feil i Windows skulle hindre deg i å boote skikkelig fra CD :D

Men i dataverden går allting an. Og av og til går ingenting an.

Klikker du forresten "Any key..." for å boote fra cd når du restarter? Just checking ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...