Sinqh Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) Hei! Har havnet i et stort problem her: Jeg skulle installere nye skins i Vista og lastet derfor ned en "patched" uxtheme.dll, men straks jeg erstattet den gamle uxtheme.dll-filen med den nye og restartet - ville ikke maskinen fungere lenger. Jeg kommer til innloggingsskjermen og får mange feilmeldinger før skjermen blir svart. Det store problemet er at særemnet mitt, flere logodesigns og mange andre viktige filer ligger på PC'enm og jeg må derfor få fikset den (raskt). Noen som vet om en måte å fikse dette på, uten å reinstallere Vista? Klarer å komme meg til DOS-vinduet. Er det noen som vet om en kommando jeg kan skrive for å fikse dette? Setter sinnsykt stor pris på svar! EDIT: Har forresten tatt en kopi av den originale uxtheme.dll som ligger under "Mine dokeumenter". Hvordan skal jeg erstatte den patchede med den originiale? Endret 18. januar 2008 av Sinqh Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 kan du ikke bare starte pcen i sikkerthetsmodus? trykke F8 i oppstarten. Vis ikke kan du jo trykke F8 også velge dos linje , deretter skrive kommando for systemgjennomretting ,du har sikkert ett veldig nylig opprettingspunkt på maskinen du kan bruke isåfall. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Samme skjedde med meg, det er enormt viktig å ta backup før en prøver seg på slikt. Jeg fikk fikset det ved å boote opp på Vista-DVD-en og velge reparer. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Moralen er: Ikke installer ting som kan gå hardt utover det interne i Vista.. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Tror nok du lasta ned uxtheme for XP........ Lenke til kommentar
Sinqh Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Takker for raske svar! kan du ikke bare starte pcen i sikkerthetsmodus? trykke F8 i oppstarten. Vis ikke kan du jo trykke F8 også velge dos linje , deretter skrive kommando for systemgjennomretting ,du har sikkert ett veldig nylig opprettingspunkt på maskinen du kan bruke isåfall. Hvilken kommando er det? Kunne du skrive den for meg? Samme skjedde med meg, det er enormt viktig å ta backup før en prøver seg på slikt. Jeg fikk fikset det ved å boote opp på Vista-DVD-en og velge reparer. Jeg har en Vista-DVD fra ASUS, og på den går det ikke ann å velge reparer. Noen taster jeg må trykke på for å få den til å reparere? Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Skriv inn følgende i ledeteksten %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Last ned en Live-CD av Kubuntu, Ubuntu eller lignende, boot i fra den og kopier filene dine på en minnepenn. Med mindre du har Vista på samme partison som dokumentene dine ser jeg ikke vitsen i å ikke reinstallere Windows. Lenke til kommentar
Sinqh Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Hadde en Live-CD av Linux Mint liggende og kopierte filene over til iPoden Og ja, dokumentene mine lå på samme partisjon som Vista så jeg kunne ikke reinstallere det uten å redde dokumentene. Men har nå reinstallert og reddet filene samtidig Tusen takk til alle som svarte! Utrolig hyggelig at folk på hw.no er så hjelpsomme! Lenke til kommentar
miCro Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 For å bytte ut uxtheme.dll i Vista finnes det et program som heter Vista Glazz som gjør patchingen av denne filen meget enkelt da programmet gjør i grunn hele jobben for deg. Programmet kan lastes ned herfra. Har brukt det selv uten problemer. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Prøvd Vista Glazz uten at det ødelegger noe jeg også. Problemet er at jeg heller ikke får brukt andre themes uansett om uxtheme.dll er patchet eller ikke av det programmet. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Det var pussig, hos meg fungerer alle themes jeg har prøvd helt fint. Hvordan går du frem for å bytte et theme? Lenke til kommentar
Atald Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Bruker Vista Glazz og patcher system files, legger *.msstyles-filen jeg ønsker å benytte meg av i c:\windows\resources\themes, men finner den ikke under innstillinger for utseende hvor en velger tema. Om jeg dobbeltklikker på en av filene kommer innstillinger for utseende opp og velger Windows Vista Basic under fargevalg. Har prøvd med flere forskjellige themes for å sjekke at det ikke bare var det enkelte det var noe feil med. Har også prøvd med *.theme-filer med samme utfall. Endret 20. januar 2008 av Atald Lenke til kommentar
miCro Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Jeg pleier også å dobbeltklikke på *.msstyles-filen for å "aktivere" den. Hos meg dukker det da opp to ekstra valgmuligheter; Basic og Aero. Hos meg er det den nye Aero-oppføringen som er det nylig lagt til temaet. Har du prøvd å velge den i stedet for Basic? Litt upraktisk at de ikke dukker opp med sine reelle navn, men det fungerer nå lell. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Ja, det dukker opp duplikater, men de er like som gamle Basic og Aero. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Regner med du er sikker på at temaene du har brukt faktisk er lagd for Vista? Hvis du vil kan jeg sende deg et tema jeg vet fungerer helt fint hos meg for å dobbeltsjekke? Lenke til kommentar
Atald Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Ja, det hadde vært fint. Har lastet ned flere hvor det står spesifikt at de er laget for Vista, så de burde da virke. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Denne bruker jeg nå. Er i alle fall verdt et forsøk. Smooth_Glass.zip Lenke til kommentar
Atald Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Takktakk. Kom opp en feilmelding nå: "Kan ikke bruke de visuelle stilene." Nesten så jeg vurderer å innstallere XP igjen for å få igjen Area 04. Genialt tema. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) hmmm, pussig. Det virker rett og slett som om uxtheme.dll ikke er patchet hos deg. Står det "Your system files are patched..." i VistaGlazz? Ingen tvil om at XP har et mye bedre utvalg av VS ja, savner mange av de temaene jeg brukte i XP. Det bedrer seg sikkert etter hvert. Endret 20. januar 2008 av miCro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå