HulkHaugen Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Jeg er på utkikk etter ny laptop, men syntes det er vanskelig å finne frem i jungelen der ute. Jeg har funnet multicom sin Compal IFL90+, men er litt skeptisk, og har fulgt litt med på Caompal-tråden her inne, og ser at de blir varme, og litt forskjellig som får meg til å vurdere andre maskiner. Det jeg vil ha er: Intel C2D 2ghz+ 4gb ram (min. 2gb) tv-tuner stor harddisk ser for meg en pris under 15.000,- Har sett at Asus har noen med tuner, men det er så rotete info om specs på de maskinene. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 har ikke oversikt over hvem som tilbys med tv-tuner eller ikke, men maskiner med tilsvarende specs som IFL90 er bla. Dell XPS m1530, Asus G1S, Acer 5920G og Zepto 6625. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) hva tror dere om denne da? Asus G2S T7700 det eneste jeg kan sette fingeren på er at harddisken er 4k2rpm og at det er et snodig valg med 3gb ddr2(men det koster ikke skjorten å oppgradere til 4gb)... Kan jo sikkert bytte ut harddisken også med tid og stunder i en 5k4rpm 500gb når de er vel introdusert på markedet en gang i høst eller noe sånt.. Ser jo veldig bra ut ellers, og jeg er jo ingen gamer av dimensjoner. er også fornøyd med den oppløsningen da det tilsvarer det jeg sitter med nå.. EDIT: Åj, ser jo ut som den er rettet mot über-nerds. det er jo røde neonlys på sidene av den. e som trudde e endelig hadde funnet en perfekt maskin Endret 18. januar 2008 av HulkHaugen Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 For å være litt rund i kantene, kan jeg gå bort ifra kravet om tuner da dette kan kjøpes separat i form av express-kort (ev. usb) for 500-1000,- Har kikket litt på noen av de til hp, men de har somregel 2x160gb, og det syntes jeg virker irriterende, spesiellt da de ikke kjøres i raid.. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Hmmm...ikke så mange som har peiling på dette? jaja... Har kikket en del selv nå det siste døgnet, og har gått frem og tilbake mellom mange alternativer, men regner med at jeg tilslutt lander på en Compal IFL90+ med: 1680x1050 WSXGA+ GeForce 8600M GT 512MB 2,2GHz C2D 4GB DDR2 320GB 5400rpm HDD Intel Turbo Memory 1GB DVB-T TV-Tuner MPEG-2 MS WinVista HPx64 Til sammen koster 12.187,- (12.470,- med blåtann). Er vel egentlig ikke så galt det... Lenke til kommentar
santacruze Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 ser fin ut den.. hvilken pc er det foresten? Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Multicom Compal IFL90+. Den selges hos multicom.no for Compal (Verdens 2.største laptop produsent). Du kan selv velge hva slags hardware du vil ha i den.. Lenke til kommentar
Noburu Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 det blir nok bra:) Compal er ikke 2.største laptopprodusent, det er dell, og hp på første, men compal lager chassiset til ekstremt mange produsenter(f.eks dell) om det var det du mente:) Lenke til kommentar
ventle Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Compal er ikke 2.største laptopprodusent, det er dell, og hp på første, feil verdens største laptopprodusent heter Quanta, på andreplass Compal, og såvidt jeg vet er Inventec på tredjeplass. hverken dell eller hp produserer sine egne laptoper. LG og Asus er de eneste merkene som både produserer og leverer maskinene sine selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå