Gå til innhold

Canon powershot g9 (bildeoverføring)

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp bestilt dette kameraet, men har ikke særlig erfaring med kameraer fra før av. Jeg skal ut på reise og kjøpte en bærbar harddisk, i den tro at jeg kunne overføre bilder direkte fra kamera til harddisk. USB utgangene viser derimot at dette blir vanskelig. Begge partene har liten inngang. Er jeg avhengig av en PC for å kunne overføre bilder fra kameraet, eller kan dette gjøres ved hjelp av kamera + bærbar harddisk?

Tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nettopp bestilt dette kameraet, men har ikke særlig erfaring med kameraer fra før av. Jeg skal ut på reise og kjøpte en bærbar harddisk, i den tro at jeg kunne overføre bilder direkte fra kamera til harddisk. USB utgangene viser derimot at dette blir vanskelig. Begge partene har liten inngang. Er jeg avhengig av en PC for å kunne overføre bilder fra kameraet, eller kan dette gjøres ved hjelp av kamera + bærbar harddisk?

Tips mottas med takk.

Her må du nok ha en ekstern harddisk med innebygget minnekortleser evt en PC/MAC imellom

Lenke til kommentar

Jeg har en gammel X-drive II (også kalt Xs Drive)

Den kostet en tusenlapp uten harddisk og jeg satte inn den minste harddisken av den hardføre typen jeg fant og har nå 20Gb plass.

Harddisken kan byttes etter ønske (4 små skruer + en kabel)

X-driven har minnekortleser for de vanligste 8-9 minnekortene og er på størrelsen med en tykk gameboy (skal tross alt kun inneholde en laptopharddisk)

Når bildene skal legges over på PC kobler man den til med en mini-usb kabel (sånn som du fant på kameraet og harddisken)

Harddisken har både nettkabel og innebygget batteri (lader ved ilkobling til strøm)

Helt genialt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...