Gå til innhold

Hjelp til valg av billig S775 hovedkort for Media-PC

Anbefalte innlegg

Heisann

Skal snekkre sammen en billig media pc, og mangler en m-ATX S775 hovedkort.

Er egentlig helt grønn på det med hovedkort, så trenger virkelig noen forslag der...

Har selv Asus Pv5 i min media pc + naboens, men begges liter med noe tull, så har en anesle av at det ikke er så stabilt....

Klart drømmen er jo noe ala det, ettersom at det har inebygd wi-fi, men ønsker egentlig ikke bruke noe særlig mere enn ca 5-600kr på hovedkortet..

Så har du noen forslag nøl ikke:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skrev i første inlegget at 5-600kr var det jeg ønsket og betale:)

Ja hadde tenkt at PC-en ikke skulle koste noe særlig mere enn 4000kr og det er enda med Logitech Dnivo Engde til 1250kr..

Se handlevognen.

Klart inser jo at jeg må et lite hakk over 4000 nå men ikke så mye:)

PC-en skal bare spille av HD filmer så krever jo ikke allverden..

Lenke til kommentar
Skrev i første inlegget at 5-600kr var det jeg ønsket og betale:)

Ja hadde tenkt at PC-en ikke skulle koste noe særlig mere enn 4000kr og det er enda med Logitech Dnivo Engde til 1250kr..

Se handlevognen.

Klart inser jo at jeg må et lite hakk over 4000 nå men ikke så mye:)

PC-en skal bare spille av HD filmer så krever jo ikke allverden..

HD-filmer krever jo litt av skjermkortet da, og regner med at du går for å bruke en integrert løsning?

Da kan jo det hovedkortet jeg linket til være fint, da det har HDMI og skal være godt egnet til HD-avspilling :)

Lenke til kommentar
Okei, er det noe bestemt chipset man burde satse på evnt holde seg unna?

Jeg ville nok først og fremst kikket på hva du trenger av lyd og tilkoblinger. Selv har jeg valgt ut Asus P5E-V HDMI. Håper jeg kan bruke det uten skjermkort i første omgang. Blir nok til at jeg kjøper et ATI HD2x00 hvis behovet melder seg.

Lenke til kommentar

Har selv HD2400 i min media pc, og den letter cpu jobben såppas mye at til 300kr og noe smått er det egentlig ett must..

Det som selvfølgelig hadde vært konge er optisk lyd ut på hovedkortet, det har jo en del og si...

Men vet ikke hvor enkelt det er og finne?

Lenke til kommentar
Det som selvfølgelig hadde vært konge er optisk lyd ut på hovedkortet, det har jo en del og si...

Men vet ikke hvor enkelt det er og finne?

Jeg fant ikke noe ved å søke i prisguiden. Du må nesten se på produsentenes hjemmesider. Vet ikke om du får det på et hk i din prisklasse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...