MrNilsen1986 Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Hei! Jeg kjøpte meg ny PC sist uke til 15k. Jeg bestillte meg ny PSU, som kom i dag, Corsair TX7500 elns. Isåfall, så koblet jeg allt opp, og allt fungerte, i ca 1time. Så slå den seg av, og var død. Jeg hadde ute strømkablen litt, og maskinen startet, me slo seg av igjen. Etter og ha koblet ut allt, og koblet til igjen, fikk jeg liv. Men maskinen finner ikke ene disken. Jeg har 3 disker. Og selvfølgelig, den som OS et ligger på, funker ikke. Hva kan problemet være? Er det PSU en som er problemet? Virker nesten sånn. Er skikkelig deppa pga dette Hater dataproblemer, spesiellt når det er en maskin til 16k nå, som er under en uke gammel. Håper noe kan hjelpe meg. Mvh Marius Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Triste saker. Hvor stor en denne Psu'n da? høres ut som den er for liten, hvis ikke. Ville jeg sjekket hvor varm pcen din blir, høres ut som den slår seg av pga oppvarming. Lenke til kommentar
MrNilsen1986 Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Jeg har akkurat sotte i en Corsair TX750w på 750w. Og maskinen funket helt flott med en Silver Power 600w. Og den er tvert i mot overoppheter, da cpu ligger på 18grader, skjermkort 60grader og hardiskene ca 40grader. Det hele har skjedd nå under bytte av PSU. Allt er koblet rett, og maskinen fungerte ca 1time etter PSU bytte. Lenke til kommentar
randknu Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 har du sata harddisker? har de mulighet for å bruke 4-pins molex "gammel type" strømtilkobling? Hvis du bruker denne må du ikke bruke sata strømtilkoblingen! Du må bruke enten den ene eller den andre. Hvis du har gjort dette (og du er langt ifra den første) så vil enkelte psuer kunne kjøre store strømmer igjennom harddisken og potensielt ødelegge denne. Kommer veldig an på hvordan du har koblet. Lenke til kommentar
MrNilsen1986 Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Det ser faktisk ut som jeg har fått det til Skjermkortet mitt (8800GTX) var så stort, at det tok i SATAkablene som gikk i skjermkortet Har fått maskinen opp og kjøre nå, så får se om det holder seg Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå