Vitamin Bjørn Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Har en slik ferdigbygd pc fra Expert som skal oppgraderes litt. kikker over listen og så ser jeg på skjermkort at maks allokert ram-størrelse er 256 mb. Lurte litt på hva som menes med det. At jeg ikke kan ha skjermkort med over 256 mb minne eller at skjermkortet som står i når jeg kjøpte er på maks 256 mb? Kjappe svar settes stor pris på! Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 det betyr mengden ram som deles med skjermkortet. Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 med andre ord kan jeg sette inn skjermkort med 512mb osv? kom over en annen ting i samme slengen her: PCI Express 2.0 x16, hva er forskjellen på 2.0 og vanlig pci-express? vil et pci-express 2.0 kort fungere i et hovedkort med vanlig pci-express? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 jada bare å sette inn skjermkort med 512 mb minne pcie 2.0 er en ny versjon av PCIe, som gir høyere båndbredde hvis både HK og skjermkort har støtte for det, men den er fullt bakoverkompatibel, så et pcie 2 skjermkort vil kunne brukes i pcie1 HK, bare ikke med full ytelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå