snotte Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Hei og hå Helt fersk innen digitalt speilrefleks og CF-kort, men har benyttet SDkort uten at dette hjelper meg videre her Hadde en del bilder på CF-kortet og leste dem av kameraet med kabel fordi jeg ikke fikk til med kortleseren. Da jeg så satte CF-kortet i kortleser fikk jeg beskjed om at dette måtte formateres. Hvilket jeg så gjorde.... halvveis i prosessen får jeg beskjed om at formatering ikke går Jeg satte kortet tilbake i kameraet og får så opp beskjed at det er noe galt med kortet og jeg må sette i ett annet. Har jeg klart det helt store og ødelagt det? Hjelp, anyone?? Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Uten å forhåndsdømme, høres det ut som et billigkort som allerede har krasjet. Hvilket merke kort er det? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Det som er viktig nå, er at du ikke gjør noe mer med kortet. Søk på nettet, og du finner gratis programmer som kan søke på kortet og finne ut om det er mulig å redde noe data. Temaet er diskutert på dette forumet også. Tom Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Slik jeg leser det, har han allerede overført bildene, og etterpå har det krasjet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Slik jeg leser det, har han allerede overført bildene, og etterpå har det krasjet. I såfall er det rett i søplebøtta og gå i butikken og kjøpe Lexar eller Sandisk. Tom Lenke til kommentar
snotte Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Hei og håHelt fersk innen digitalt speilrefleks og CF-kort, men har benyttet SDkort uten at dette hjelper meg videre her Hadde en del bilder på CF-kortet og leste dem av kameraet med kabel fordi jeg ikke fikk til med kortleseren. Da jeg så satte CF-kortet i kortleser fikk jeg beskjed om at dette måtte formateres. Hvilket jeg så gjorde.... halvveis i prosessen får jeg beskjed om at formatering ikke går Jeg satte kortet tilbake i kameraet og får så opp beskjed at det er noe galt med kortet og jeg må sette i ett annet. Har jeg klart det helt store og ødelagt det? Hjelp, anyone?? Det er et sandisk extreme 3, ikke noe billigkort nei.. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Det er et sandisk extreme 3, ikke noe billigkort nei.. Ok, håper jeg forstod deg riktig og at du har fått bildene over på datamaskinen. Hvis så, kontakt butikken hvor du kjøpte det, Sandisk har livstidsgaranti på sine Extreme III kort. Hvis ikke, skal det vel følge med en CD med Sandisk Rescue Pro? Lenke til kommentar
snotte Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Det er et sandisk extreme 3, ikke noe billigkort nei.. Ok, håper jeg forstod deg riktig og at du har fått bildene over på datamaskinen. Hvis så, kontakt butikken hvor du kjøpte det, Sandisk har livstidsgaranti på sine Extreme III kort. Hvis ikke, skal det vel følge med en CD med Sandisk Rescue Pro? Jeg overførte bildene med kabel fra kameraet for sikkerhets skyld (og heldigvis ) Det fulgte med CD så jeg skal prøve det. Takk Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Har kortet feilet en gang, er det stor sannsynlighet for at det vil feile igjen. Så selv om du får det til å fungere nå, så må du få det byttet. Som sagt har Sandisk en god garantiordning, og du bør få byttet de på stedet, der og da, hvis du har kjøpt det i en vanlig butikk. Har du kjøpt det på nettet, kan det hende de krever at du sender det langt av gårde til et eller annet sted i utlandet for å få det byttet, men det bør ikke være noe problem (bortsett fra at det kan ta en måned eller to). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå