Steinar2k Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Hei! Jeg er på jakt etter en mobil om dagen. Jeg har, etter erfaring med x antall smartphones(nokia N-serie, HTC osv), bestemt meg for nå er det nok. Jeg skal ha meg en som funker til en hver tid til kjernefunksjonene som jeg bruker. Det vil si at jeg er _IKKE_ ute etter: - WLAN - 3G - Alle andre teknologier som skal erstatte/støtte PC Det jeg er interessert i er: - En telefon som har et raskt brukergrensesnitt - En telefon som er enkel og grei, og gjerne har klassisk utforming - En telefon som koster rundt 2000 kroner(+ - 300) - En telefon som ikke kommer til å skrote ut og bli ødelagt etter 4 måneders normal bruk - En telefon som har et kamera, men det trenger ikke være verdens beste kamera. 1.9mpx funker Spørsmålet mitt er da som følger; hvilken telefon i dette segmentet regjerer om dagen? Ser at det er mange som er veldig fornøyd med Sony Ericsson, og jeg har tittet litt på den kommende K660i som virker som om er midt i blinken for meg. Er det noen som har noen bedre forslag? Steinar Lenke til kommentar
arkaid Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hei!Jeg er på jakt etter en mobil om dagen. Jeg har, etter erfaring med x antall smartphones(nokia N-serie, HTC osv), bestemt meg for nå er det nok. Jeg skal ha meg en som funker til en hver tid til kjernefunksjonene som jeg bruker. Det vil si at jeg er _IKKE_ ute etter: - WLAN - 3G - Alle andre teknologier som skal erstatte/støtte PC Det jeg er interessert i er: - En telefon som har et raskt brukergrensesnitt - En telefon som er enkel og grei, og gjerne har klassisk utforming - En telefon som koster rundt 2000 kroner(+ - 300) - En telefon som ikke kommer til å skrote ut og bli ødelagt etter 4 måneders normal bruk - En telefon som har et kamera, men det trenger ikke være verdens beste kamera. 1.9mpx funker Spørsmålet mitt er da som følger; hvilken telefon i dette segmentet regjerer om dagen? Ser at det er mange som er veldig fornøyd med Sony Ericsson, og jeg har tittet litt på den kommende K660i som virker som om er midt i blinken for meg. Er det noen som har noen bedre forslag? Steinar Jeg har kommet til nøyaktig samme konklusjon som deg. På de fleste smarttelefonene må man jo installere ekstra programvare for å få noe så enkelt som en skikkelig alarmfunksjon (med dårligere batteritid, tregere responstid og større sjangs for "heng" som resultat). I tillegg til de ønskene du nevner trenger jeg også litt fart på dataoverføring (Edge eller bedre), en bra radio med RDS og minnekortfunksjon. Telefonen må også ha bra batteritid og ikke være for stor. Telefonene jeg vurderer nå, og som kanskje kan passe for deg også, er enten SE W580i eller S500i. Disse to er svært like, men W580i har skritteller, walkmanfunksjon, og jeg tror det følger med bedre utstyr (512 MB minnekort og headset). Uten binding er W580i litt dyrere, men subsidiert med mitt abonnement er den faktisk litt billigere enn S500i. Har også vurdert Nokia 6300, men den har ikke RDS-radio og skal ha dårlig batteritid. Er litt skeptisk til skrittelleren på W580i hvis den stikker av med mye batteritid. Har selv opplevd dette med en Nokia N5500, men den funksjonen kan sikkert deaktiveres. Lenke til kommentar
Steinar2k Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 BEstilte meg en W660. Den virket ganske "midt i blinken" for meg.. ikke for fancy. Lenke til kommentar
arkaid Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Det er sikkert en god telefon. Gratulerer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå