madmats Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) Hei! pcen min byner å bli litt gammel nå så vurderer og oppgradere prosessor, minne og skjemkort. problemet er bare at jeg har kun råd til å kjøpe 2 av 3 deler akkurat nå, så jeg trenger råd om hva som er lurest å kjøpe først.. bruker pcen til surfing, musikk og World of Warcraft.. har nå: kabinett: Aopen XC Cube EZ482 Socket 939,ATI (liten barebone) hovedkort: ATI Radeon Xpress 200 (integrert i kabinettet tror jeg?) Harddisk: WD Raptor 74GB SATA CPU: AMD Athlon 64 3000+ 1.8GHz Minne: 1 GB DDR SDRAM Skjermkort: Sapphire Radeon X800GT 128MB DDR hva er flaskehalsen(e) i systemet mitt? (jeg skal begynne med 2 komponenter hva burde jeg kjøpe først?) eller burde jeg bare drite i det og kjøpe komplett pc senere Endret 18. januar 2008 av madmats Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 helt klart drite i å kjøpe og heller kjøpe ny, 939 er dessverre utdatert. Lenke til kommentar
SniKaZ Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Jeg ville satset på prossesor og skjermkort, er ikke så ille med 1 gb ram, er ikke så mye, men det funker fett til det du bruker PC-en till. Lenke til kommentar
madmats Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Supertakk for svar! tror jeg går å kjøpe ny prosessor og skjermkort da fram til jeg har råd til en komplett en (for det blir en stund til) Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Ja, du kan vurdere. Kjøpe nytt til ditt 939 system. Eller kjøpe nytt hovedkort Men siden du spurte etter hva som var lurt kjøpe, vil jeg si oppgradering av Ram og en ny cpu vil stå på listen så i senere tid oppgradere skjermkort. Ram 409,- AMD Opteron 146 Veldig overklokk venlig Lenke til kommentar
SniKaZ Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Ja, du kan vurdere. Kjøpe nytt til ditt 939 system. Eller kjøpe nytt hovedkort Men siden du spurte etter hva som var lurt kjøpe, vil jeg si oppgradering av Ram og en ny cpu vil stå på listen så i senere tid oppgradere skjermkort. Ram 409,- AMD Opteron 146 Veldig overklokk venlig Er vell ikke direkte nødvendig med ram oppgradering om man skal drive med surfing, musikk og World of Warcraft, men selvsagt er jo ikke skjermkort og slikt noe du trenger ekstremt mye til dette heller da, så kanskje det er lurt å vente?? om du ikke skal prøve noen spill som krever litt mere?? Lenke til kommentar
madmats Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) passer DDR II SDRAM i hovedkortet mitt da? har jo DDR I SDRAM nå.. er DDR II merkbart bedre? SniKaZ: jo er vel lurere å vente, men litt irriterrende med lav fps Endret 18. januar 2008 av madmats Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Min feil, slørven av meg. HK ditt støtter ikke DDR II så derfor kan du vel bare gå for snikaz sitt råd, om kjøp av nytt skjermkort. men vil fortsatt anbefale opteron prosessoren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå