Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

NTLDR mangler, Start på nytt..

Anbefalte innlegg

Har nå fått dette problemet jeg også. Har lest litt rundt, men der dreier det meste seg om å restarte windows og legge cden inn på nytt etter slik jeg har skjønt det ?

Tingen er at jeg har ingen slik recovery cd eller hva man skal kalle det. Er det noe jeg kan gjøre uten cd?

Er ikke helt inni pc verden så jeg tar imot alt av hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nå fått dette problemet jeg også. Har lest litt rundt, men der dreier det meste seg om å restarte windows og legge cden inn på nytt etter slik jeg har skjønt det ?

Tingen er at jeg har ingen slik recovery cd eller hva man skal kalle det. Er det noe jeg kan gjøre uten cd?

Et lite googlesøk ga meg det svaret jeg poster her nå, men du trenger en XP CD for å gjennomføre det.

Du kjenner sikkert noen som har en sånn liggende.

Lykke til.

Windows XP users

Insert the Windows XP bootable CD into the computer.

When prompted to press any key to boot from the CD, press any key.

Once in the Windows XP setup menu press the "R" key to repair Windows.

Log into your Windows installation by pressing the "1" key and pressing enter.

You will then be prompted for your administrator password, enter that password.

Copy the below two files to the root directory of the primary hard disk. In the below example we are copying these files from the CD-ROM drive letter "E". This letter may be different on your computer.

copy e:\i386\ntldr c:\

copy e:\i386\ntdetect.com c:\

Once both of these files have been successfully copied, remove the CD from the computer and reboot.

Lenke til kommentar

Du har vel ikke en USB pen ,eller ekstern hd tilkoblet en av USB portene dine ?

Hvis ja ,prøv å fjerne disse og start på nytt.

Endret av holvik
Lenke til kommentar
copy e:\i386\ntldr c:\

copy e:\i386\ntdetect.com c:\

Once both of these files have been successfully copied, remove the CD from the computer and reboot.

Det er en stor sjanse for at det er noe feil med harddisken hvis disse filene er blitt borte, for de blir ikke borte sånn helt uten grunn vanligvis. Jeg ville kjørt en grundig test av disken hvis du får PCen i gang igjen på denne måten. Ellers bør du som nevnt i posten til holvik rett ovenfor sjekke om du har tilkoblet noe disk/minnepinne i USB-portene og evt. fjerne disse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...