Gå til innhold

Vi som lever farlig!

Myst

Anbefalte innlegg

Denne tråden er dedikert til oss som lever litt mer spenningsfullt og adrenalinfylt liv enn andre. Her kan dere skrive dagslige opplevelser som er hinsides det vanlige og som får hjertet til halsen. Advarsel: Forsikring ikke inkludert! Flaming og off-topic som "Dere er gærne!", "Dere fortjente det", "Bare vrøvl" og slike utsagner skal ikke forekomme!

Startet med mitt bidrag:

I dag, er på vei hjemover. Kjører ned en stor bakke og skal over en jernbaneovergang. Når jeg ankommer den, lyser lysene rødt men bommene er oppe fortsatt. Med en rask manøver er jeg over den før bommene hadde begynt å bevege på seg. Akselerer litt og kommer mot kaia. Veien møter trafikken fra ferga og jeg har egentlig vikeplikt. Det er mørkt og det regner, så sikten er dårlig, men ser at det kom en bil, men langt unna til at jeg behøver å stoppe. Fortsetter i vanlig fart men plutselig ser jeg en 2 m unna meg. Heldigvis bremset den så skjedde ikke noe alvorlig, men ble et "WOW, det var nære på" øyeblikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var vel en stund siden, men var en episode der jeg skulle hjem. Jeg hørte togbommen gikk ned, og tenkte ikke mye der og da, men det jeg tenkte var jeg at jeg ikke gadd å vente til toget hadde kjørt forbi. Jeg tok en enorm fart ned bakken og så at bommene gikk ned, og suste rett under dem på sykkel uten bremser og kom mitt ut i veien der det var stor trafikk. Heldigvis skjedde det ingenting :)

Lenke til kommentar

Første jeg kommer på er en gang jeg syklet til skolen i en trang nedoverbakke med et lite fortau på siden. Siden det var så trangt på sidene så kjørte bussen som kom mot meg inntil fortauet og kjørte litt fort siden sjåføren var sent ute som vanlig. Husker ikke helt hvorfor jeg havna der, men jeg sykla plutselig på de stenene som var på siden, og var centimeter fra å treffe bussen med rattet.

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Jeg fikk lokket fra en 200-literstønne etter meg en gang, mens jeg sprang. 0,1 sekund før stod jeg rett foran det og så på.

(Og den filmen SKAL ut på Youtube, bare så det er sagt). :D

Åssen i huleste klarte du det? :!: Den er verdt å se virker det som.

Kom på en til: Var på vei til skolen. syklet som vanlig. Veien skilte seg og bak meg kom det en buss. Bussene pleier å kjøre rett frem der, så jeg tenkte ikke over det og syklet videre mot høyre og skulle over veien. Så kommer plutselig bussen bak meg. Ble bråbrems og lite bump mot døra. 3 sekunder forsinkelse og jeg hadde nok ligget under den. Bussjåførene er farligere enn oss.

(God respons her jo, visste ikke at det skulle gå så bra. Med litt hjelp fra forumfolket, kan denne bli ganske het :thumbup: )

Endret av Myst
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...