Anonym5656 Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Hvordan burde jeg gå frem hvis jeg skal ha en standard film(filmet med vanlig DV-kamera i 16:9) ut på en enkel DVD så den kan spilles av de alle dvd-spillere? Bruker Final Cut Pro på prosjektet. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 jeg tror pinnacle klarer dette. har du det? hvis ikke tror jeg du kan kjøpe en miniversjon fhv billig. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Nei, det har jeg ikke tilgang til. Det finnes vel bare for Windows også(tror ikke jeg vet om noen macversjon). Men, uansett så har jeg jo redigert filmen i FCP, så det ville jo blitt tåpelig om jeg måtte ta det over til et annet redigeringprogram. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 hvilket filformat er den ferdig redigerte snutten? her er noen linker du kan se litt på. bl.a. var det linket til final cut studio 2. jeg har ikke forsøkt noe av denne programvaren selv. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) Tror du misforstår litt. Jeg har nemlig ikke lagd noe egen ferdig komprimert fil for filmen. Det er bare et Final Cut Pro "dokument", om jeg skal kalle det det. Og det er herfra jeg lurer på hva jeg skal komprimere den som(filformat osv) og hvordan få den best mulig ut på DVD. Skal skjekke om jeg finner noe bra på lenken din. Takk http://www.kenstone.net/fcp_homepage/fcp_to_studio_pro.html Regner med at denne skal fungere, skal prøve ut idag Endret 19. januar 2008 av Gakkakk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå