Gå til innhold

Er Zywall 5 noe for meg?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer en Zywall 5 router/firewall fra zyxel da jeg er mest vant med smoothwall og etter min mening er den avansert.Savner også content filtrering som jeg skjøøner du kan få som en opsjon.Er også vant med antivirus også fra clam som sjekker allt som kommer inn og går ut.Og dette skjønner jeg også er en opsjon på Zywall.Dessuten har den 80mbps som skal holde til mitt bruk ettersom jeg vurderer å oppgredere linjen min.Og 10VPN tuneller er heller ikke å forakte selv om jeg dog ikke har satt opp en eneste VPN før,men en dag vil jeg gjøre dette

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men disse tingene du nevner krever ett eget tileggskort og man må abonnere på dem. Vil tro du oppnår det samme med en router-PC for en rimeligere penge, jeg har selv 2 stk Zywall5 og jeg er svært fornøyd med dem.

Ja jeg har jo brukt PC som firewall i snart 4 år,men etter en reinnstalasjon på en kraftigere server får jeg ikke nettverksortene til å gi IP,derfor tenkte jeg på en sånn Zywall.Vet det koster som regel skjorta sånne ting men denne tiltrakk meg meget også

Lenke til kommentar

Det ser ut som jeg må kjøpe en Zywall ettersom Linksys 54GS ikke klarer tarfikken som oppstår,jeg har tilogmed slått av det trådløse men det virker som att internett blir som sirup etter en dag.Derfor har jeg også satt en cron på denne slik att den rebooter hver natt kl 4:00

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg bestillte hos dropzone så jeg vet ikke om dette er en linux versjon.Jeg betalte ihvertfall 5376 kroner for Zywall5 og et turbo kort.Jeg har planer om å også bestille antivirus/IDS da jeg er vant med dette på smoothwall.Den hadde den egenskapen att det som ble oppfanget av Snort eller IDS ble blokka i 24 timer.Dette håper jeg også blir tilllfelle med Zywall.Men dette skal jeg høre mere om hos en kjenning av meg i danmark,han jobber for et firma som selger zyxel.Kjedelig om det ikke svarer til forventningene ihvertfall, da det koster 2600 kroner for IDS/antivirus for 1 eller 2 år.Men uansett gleder jeg meg til å få den i hus da jeg tror dette er en robust firewall ettersom den har 80Mbps firewall og takler den trafikken jeg har nå i dag og i fremtiden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...