JohndoeMAKT Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Du kan også lese i eventlogger i compmgmt.msc som jeg regner med også finnes i Vista. Lenke til kommentar
camillamikkelsen Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Sjekk readme og install.txt i wamp. Kan hende de bruker en annen konfigurasjonsfil. Installerte WAMP på laptoppen min med Vista. Hadde ingen problemer med det. Etter det jeg har klart å lese meg til har WAMP og xampp begge httpd.conf som konfigurasjonsfil, uten at det har hjulpet meg i det hele. Har prøvd Wamp-server, men med samme resultat, at apachen ikke startet, selv om jeg endra port i httpd.conf der også, pluss en hel masse andre ting. Fatter ikke at det skal være et sånt ekstremtiltak å innstallere wamp-server eller xampp, som likesom skal være enkelt og greit uten en hel masse konfigurasjoner. Begynner å bli tom for ideer. Det eneste jeg ikke har prøvd nå, er å laste ned og installere apache, php og mysql hver for seg... Noe som ikke virker særlig avskrekkende etter mine strabasiøse prøvelser med wamp og xampp Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Det er nok bare en filleting som skaper dette bryderiet for deg. Prøvde du litt forskjellige porter eller bare 8080? sjekk alle .conf filer etter "Listen xx". Du sier at internet explorer bruker port 80. vel det er utside port du ser på da. du må se på dine egne porter. Lenke til kommentar
camillamikkelsen Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Local port altså... Ja da ser d ut som om den er ledig... pussie greier... Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Har du fått det til? Ser ut til at jeg har samme problemet. :\ EDIT: for min del var det Skype som blokkerte port 80. Dårlig med feilmeldinger fra det programmet ihvertfall. Endret 9. februar 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 De av dere som både har prøvd WampServer og XAMPP, hvilken vil dere anbefale, og hva er fordeler og ulemper? Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Som det er nevnt tidligere i tråden er vel WampServer litt mer rettet mot nybegynnere, da en slipper å konfigurere Windows/Apache/mySQL/PHP for å kjøre sammen. Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 WampServer har aldri funka for meg, funka bare localt for meg, ikke ipen. Men wampserver er kanske brukervenelig. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Har installert WampServer, men får bare opp "403 Forbidden" når jeg åpner filer. Hva må jeg gjøre for å ikke få opp error? Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Har installert WampServer, men får bare opp "403 Forbidden" når jeg åpner filer. Hva må jeg gjøre for å ikke få opp error? Jeg har ikke mye peiling på wamp, men har du sett i loggene til apache om du får noen interessante meldinger der, som du kan poste her på forumet? Jeg antar at du prøver å åpne http://localhost/ i nettleseren din og da får 403-feilmeldingen. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Nå funker WampServer. To tredeler av tray-ikonet er gult nå, i går var det rødt. Jeg har hatt WampServer installert noen dager, de første dagene funket det ikke (tror jeg kanskje gjorde en feil da), så funket det en stund og i går funket det ikke. Skal si om jeg ikke får det til igjen. Btw, har det noe å si om WampServer er offline eller online? Når jeg holder over tray-ikonet står det WAMP5 - server offline. Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Nå funker WampServer. To tredeler av tray-ikonet er gult nå, i går var det rødt. Jeg har hatt WampServer installert noen dager, de første dagene funket det ikke (tror jeg kanskje gjorde en feil da), så funket det en stund og i går funket det ikke. Skal si om jeg ikke får det til igjen. Btw, har det noe å si om WampServer er offline eller online? Når jeg holder over tray-ikonet står det WAMP5 - server offline. Tror ikke ikonet skal lyse gult, mitt gjør iallfall ikke det, og når jeg holder over tray-ikonet står det WAMP5 - server online! Når jeg har opplevd at tray-ikonet er gult så har det vært fordi port 80 har vært i bruk, da har jeg avsluttet Skype og restartet alle servicene til Wamp, for deretter å restarte Skype når jeg ser Wamp kommer online. Alternativt er det sikkert mulig å endre porten du benytter, vel og merke om det er denne feilen som gjør at tray-ikonet er gult... Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Som det er nevnt tidligere i tråden er vel WampServer litt mer rettet mot nybegynnere, da en slipper å konfigurere Windows/Apache/mySQL/PHP for å kjøre sammen. Jaha? Nå har ikke jeg prøvd XAMPP, men er det også tilfelle når man installerer "Installer" versjonen? I tillegg lurer jeg på om WampServer et sikkerhetspanel slik som XAMPP har? ( The XAMPP Security console ) Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Jeg personlig liker wamp best, men etter siste (nødvendige) reformatering av PC-en fikk jeg ikke Apache servern opp og gå. kjørte en port-test og fant ut at Skype hadde reservert denne porten (sikkerhets-greier). så hvis du har Skype oppe og kjører, så må du avslutte den, eller gå i innstillinger og slå av sikkerhets-portene... Hilsen -Fredrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå