Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er det sånn?

Tuddelidu

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det som regel at folk sier du er homse siden du har masse jente venner og har noen trekk fra jenter.. ikke noen dårlige trekk men som ansiktsutrykk som er rare når noen sier no..

Har jo gutter venner å..

Er ikke min feil at jeg er oppvokst med 3 søstre....

:(

Er det homofilt å ha følelser? mener som å skrike til en trist film...snakke om sine følelser osv?

Endret av Tuddelidu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slettest ikke. Folk "mobber" deg for de er missunnelige! Ignor de så sier du er homse, ignore dem! De har bare ikke et liv, å er jævli missunelig på deg, fordi du har så mange jente venner. Jeg har også mest jente venner, har også blitt kalt homo. Men nå er det slutt på det!

Hvem tror du nå som sier "Hei!" til en jente bak hvær eneste sving? =)

Endret av Zeoh
Lenke til kommentar

Kanskje du bare er litt jentegutt?:p:)

jeg synes ikke det er homo i det hele tatt!(så lenge du ikke begynner å kle deg som en jente:P) hvis du liker jenter og klarer å lytte, og prate om følelser, og sånn kommer du til å ende opp med ei skikkelig grei jente! egentlig nesen hvem du vil :p

Lenke til kommentar

Det må jeg si, nja nå finnes det vel flere varianter av den posisjonen du tydeligvis er en stolt bærer av. Vedkommende i min klasse er direkte en venninne til andre jenter, veldig patetisk og sliter tydeligvis med mye mer enn det å innta rollen som en kjæreste.

I all hovedgrad har du sikkert ingenting å frykte, bare husk at når du først er havnet godt inn i vennekroken til en jente er det vanskelig å plutselig bli sett på som mystisk, sexy og romantisk. De er bare venner, har stortsett bare jentevenner på skolen selv. Men har også kjæreste, dette grunnet en mangel på gutter. Alt funker, jeg ser ingen grunn til å la seg lure inn i en bås fordi noen sier noe.

Endret av data_jepp
Lenke til kommentar

Trur du lider under den missoppfatningen som ofte finnest i våres samfunn, der mange trur at en gutt med feminine trekk (personlighet, utseende, venninegjeng o.l.) er homofil. Samtidig tror de at homofile menn automatisk har feminine trekk. Jeg tror disse missoppfatningene og fordommene kommer fra media (spessielt tv-programmer som homsepatruljen) som fremstiller homofile menn som skruller (skruller i betydningen mer feminin og moteopptatt en selv de mest shopeglade og feminene jenter, gjerne med lys, nasal stemme).

Mine opplevelser fra den virkelige verden derimot er at feminitet og maskulinitet er helt uavhengig av legning. Ettersom jeg kjenner homofile som er skikkelige manne menn (i betydning maskuline, mekker på bil, går i fjellet o.l.) og hetrofile som er kvinnfolk (etter min målestokk i allefall).

Så foreslår at du driter i hva folk sier og er den du er. Så får de heller stå missunelig å se på mens du drar flere damer enn dem :)

Lenke til kommentar

Så fint at du har mange jentevenner og kan vise følelser og slikt. Det er kjempeviktig å vise følelser når man er sammen med noen, og det er jævlig kjedelig for de jentene som har en type som bare viser en side av seg selv (enten det er sur dritt eller konstant glaløk) Er man trist for noe setter dama pris på å kunne se det på deg og gjerne snakke om det, og det samme når du er glad for noe eller sint for noe. (Jeg er følelsesperson diluxe, og kan grine når jeg ser på extreme makeover home-edition eller animal planet ) :blush:

Men en ting du må passe deg for når det gjelder å ha mange jentevenner er å falle i vennefella. Jeg har mest guttevenner, men veldig mange av disse guttevennene har på ett eller annet tidspunkt prøvd seg på meg, og jeg har ikke vært interessert fordi vi var venner, og jeg ikke ser slik på vennene mine.

Lenke til kommentar
Trur du lider under den missoppfatningen som ofte finnest i våres samfunn, der mange trur at en gutt med feminine trekk (personlighet, utseende, venninegjeng o.l.) er homofil. Samtidig tror de at homofile menn automatisk har feminine trekk. Jeg tror disse missoppfatningene og fordommene kommer fra media (spessielt tv-programmer som homsepatruljen) som fremstiller homofile menn som skruller (skruller i betydningen mer feminin og moteopptatt en selv de mest shopeglade og feminene jenter, gjerne med lys, nasal stemme).

Mine opplevelser fra den virkelige verden derimot er at feminitet og maskulinitet er helt uavhengig av legning. Ettersom jeg kjenner homofile som er skikkelige manne menn (i betydning maskuline, mekker på bil, går i fjellet o.l.) og hetrofile som er kvinnfolk (etter min målestokk i allefall).

Så foreslår at du driter i hva folk sier og er den du er. Så får de heller stå missunelig å se på mens du drar flere damer enn dem :)

Fantastiske ord!

Hør på denne professoren !

Lenke til kommentar
Fantastiske ord!

Hør på denne professoren !

Beklager om min måte å formulere meg på får meg til å virke som jeg har det abselute svaret. Jeg ytret bare min menning og tolkning av situasjonen til OP i tråd med det emnet i tråde var. Trudde det var underforstått, i et forum som dette, at innholdet poster var posterens personlige mening med minde sittert fra andre steder.

La meg demed gjøre det klart det jeg poster, med unntak av det som er sittert, er mine egne meninger og tolkninger, dannet fra mine egne erfaringer. Så om du er uenig i det jeg skriver får du debatere det og ikke min personlige måte å formulere meg på.

Jeg anser diskusjonen på min måte å formulere meg, samt om jeg er en professor eller ikke som irrelevant for emne i denne tråden så jeg foreslår vi tar det over pm. :)

(Utrykker meg på den måten jeg gjør mest fordi jeg syns det er artig, enda artigere blir det når troll som du begynner ekstremt saklige debatter :p)

Endret av Xaser
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke kalt noen homo før de begynner å virkelig kose med andre gutter..

Etter min mening er de som oppsøker gutter når de vil bli kjent med noen, litt mer homo (fortsatt ikke homo, men saken haller litt mot homofili siden).

Jeg går alltid for jenter jeg. Jeg har 3 skikkelige kompiser, og av den typen at man kan finne oss på et rom med hver sin pc, eller på en bar.

Jentene jeg kjenner derimot, er det bare flørting, småkosing eller lignende.

Så jeg synes jeg lever et fint liv sann sett

Så da skal jeg prøve å sette meg i trådstarters situasjon.

Når jeg skal bli kjent med noen, går jeg alltid etter jenter. Hvorfor? Fordi det er en sjangse for at de kanskje har lyst å bli med hjem en tur.

Jeg blir ikkje kjent med så mange gutter, hvorfor? Fordi jeg har ikke behov for flere.. Damer kan jeg ikke få nok av...

Fin analyse synes da jeg.

Selvsagt. jeg kjenner da en hel haug av jenter og gutter, men jeg bryr meg ikke halvparten så mye om dem, som om dem jeg prøver å gå for..

Lenke til kommentar
Er det homofilt å ha følelser? mener som å skrike til en trist film...snakke om sine følelser osv?

Folk viser kjensler på ulik måte. Om du er litt meir emosjonell enn andre, treng ikkje det bety at det er homofilt å uttrykke seg slik. Ein ting er i allefall sikkert, det går ikkje alltid like bra med gutar som skal vera macho heile dagen og aldri pratar om feelings etc. Det er absolutt noko positivit i å lette trykket av og til!

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...