Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter ikke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kom til å tenke på noe, har du tatt i noen av hk komponentene mens strømkontakten var i? fordi vet at det hender at vis man er nokk statisk ladet, så kan man faktisk ødelegge komponenter med å gi elektrisk støt til hovedkortet.

Fikk akkurat vite at det ble brukt skrujern med magnet for å skru ut hk og komponenter..

Da kan hk være ødelagt?

Lenke til kommentar

Skrudde ut alt å satt det inn igjen, merket at en av skruene til hk manglet en sånn metall ring rundt hullet der skruen skal stå. Lot denne stå uten skrue å denne gangen startet maskinen.

Problemet nå er at det høres ut som om maskinen, grafikk korte og alt går for full guffe uten at det kommer bilde på skjermen. Det går heller ikke å skru av eller restarte pc`n. Må skru av strømforsyninga for å få den av.

Feilkoden på hovedkorte gikk fra 8.2 til 9.0

Synes også det er vanskelig å finne ut hva di forskjellige kodene betyr til mitt hovedkort.

Lenke til kommentar
Skrujern med magnet er ikke noe problem, man skal vel strengt tatt ikke bruke det, men har selv bygd borti 1000 pcer og har brukt magnet hver gang, helt håpløst uten :p

Det er sant, små irriterende skruer som alltid detter å gjemmer seg nedi kabinettets evige hull og rom. hehe

Lenke til kommentar
hmm.. det virker som om det er akkurat som dette:

http://forums.hexus.net/abit-care-hexus/81...error-code.html

hvorfor lage skru hull man ikke skal bruke..

Ser at hk mitt også har fått noen riper der, så det er nok mulig det er ødelagt :(

Den der var skummel. :omg: Utifra bildene så vil man nesten u-unngåelig ødelegge kretsen hvis man putter i en skrue. Hvis det ikke står en stor WARNING i manualen ang. dette, kunne det vært en reklamasjon/forbruker sak? Hvis man orker å ta den runden.

Lenke til kommentar
Skrujern med magnet er ikke noe problem, man skal vel strengt tatt ikke bruke det, men har selv bygd borti 1000 pcer og har brukt magnet hver gang, helt håpløst uten :p

Har selv dvelt ved dette, men i følge PC Bygger Guiden til Hardware, så er ikke magnetiske skrujern noe problem. Jeg har også alltid brukt det :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Åkei, nå har vi prøvd alt..

Fikk tak i nytt hovedkort, samme som jeg har, men uten riper med skru hullet.

Å det funket ikke..

Så fikk jeg tak i ny cpu, men det funket heller ikke.

Får bare feilkode 9.0

Maskinen starter, men det kommer ingen bilde på skjermen.

Her står kodene forklart

http://www.uabit.com/index.php?option=com_...6&Itemid=93

Så nå har vi prøvd ny strømforsyning, hovedkort og cpu. Rammen å skjermkorte virker.

Eneste jeg kan tenke meg som ikke er prøvd enda er nytt kabinett, siden det var mye tull med avstandsskruene.. om det kan være noe..

På kode 9.0 står det clear cmos2, men jeg finner bare cmos1 på hovedkorte..

Å det har jeg prøvd..

Lenke til kommentar

Prøv å ta inn og ut batteriet til hket. Hvordan vet du at ram og skjermkort fungerer?

Kabinettet kan det umulig være, jeg tror ikke noe på at hket er så ømfintelig mot høydeforskjellene til opphøyerne (hvis det er det du mener med tull med avstandsskruene). Har du sjekket at hk og cpu er kompatible?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...